Min erfarenhet är att sex blir roligare ju oftare man har det. Minst ett par gånger i veckan, annars tappar jag lusten. Nu har jag ett nytt förhållande (men barn halvtid) och har sex oftast 2-4 ggr om dagen. Och det har faktiskt lett till att jag har börjat få orgasm (ihop med en påläst och entusiastisk pojkvän) för första gången i livet (inte ens fått på egen hand). Vi gör det till något roligt och passar på att uppmärksamma varandra, ge varandra komplimanger och småprata innan och efter. Nu håller vi inte på med träning och resor och liknande och lever enkelt i en liten lägenhet, men för mig är det värt löjligt mycket mer än hus, trädgård, träning, och fritidsintressen var för sig som jag hade i mitt förra förhållande. Det ger närhet, är kul, man lär känna varandra, det är skönt och det blir lättare att sova. Jag har alltid vetat att sex är viktigt för att jag ska må bra, men när jag ser tillbaka på tillfällen när jag bara haft sex ca en gång i veckan har jag inte alls mått bra, nu är jag glad på kvällen när jag lägger mig. När mitt barn blir så gammalt att hen är uppe senare på kvällen och sånt, misstänker jag att det blir lite mindre sex, men förhoppningsvis de flesta dagarna ändå. Jag är kvinna, runt 35 år om det är intressant.