• Anonym (Charmig)

Hur ofta ska man knulla

Hej!
    Min fru och jag har ett bra förhållande. Det vackraste som finns är att se henne gå upp på morgonen precis som gud skapade henne. Vi tycker om att knulla och tycker att räcker en gång i veckan.
    Hur ofta knullar ni? Knullet får inte bli mekaniskt.

• Svar på tråden Hur ofta ska man knulla
  • Hishi

Lagom ofta. 

Det beror helt på. Ibland kan det gå veckor i mellan och ibland är det varje natt. 

Är ni båda kåta och vill så njut så ofta ni kan... men det är naturligtvis olika för olika människor. Sånna som 
    stressar mycket eller har mycket annat runt omkring kanske hellre vill planera in en timme intim närhet i schemat.

Gör som ni känner helt enkelt. Så länge båda vill så är det inget problem.

• Anonym (Charmig)
    Hishi skrev 2014-02-04 09:48:40 följande:
    Lagom ofta. 

Det beror helt på. Ibland kan det gå veckor i mellan och ibland är det varje natt. 

Är ni båda kåta och vill så njut så ofta ni kan... men det är naturligtvis olika för olika människor. Sånna som 
    stressar mycket eller har mycket annat runt omkring kanske hellre vill planera in en timme intim närhet i schemat.

Gör som ni känner helt enkelt. Så länge båda vill så är det inget problem.
    Vi kör för det mesta under helger och min fru säger att hon sover bättre efter att vi knullat. Vi har alltid sovit som gud skapade oss och skulle känna oss instängda. Livet skulle vara mycket tråkigt om inte sexlivet funkade. När barnen är utflugna kan man knulla oftare.
  • Anonym (ofta=roligare)

Min erfarenhet är att sex blir roligare ju oftare man har det. Minst ett par gånger i veckan, annars tappar jag lusten. Nu har jag ett nytt förhållande (men barn halvtid) och har sex oftast 2-4 ggr om dagen. Och det har faktiskt lett till att jag har börjat få orgasm (ihop med en påläst och entusiastisk pojkvän) för första gången i livet (inte ens fått på egen hand). Vi gör det till något roligt och passar på att uppmärksamma varandra, ge varandra komplimanger och småprata innan och efter. Nu håller vi inte på med träning och resor och liknande och lever enkelt i en liten lägenhet, men för mig är det värt löjligt mycket mer än hus, trädgård, träning, och fritidsintressen var för sig som jag hade i mitt förra förhållande. Det ger närhet, är kul, man lär känna varandra, det är skönt och det blir lättare att sova. Jag har alltid vetat att sex är viktigt för att jag ska må bra, men när jag ser tillbaka på tillfällen när jag bara haft sex ca en gång i veckan har jag inte alls mått bra, nu är jag glad på kvällen när jag lägger mig.  När mitt barn blir så gammalt att hen är uppe senare på kvällen och sånt, misstänker jag att det blir lite mindre sex, men förhoppningsvis de flesta dagarna ändå. Jag är kvinna, runt 35 år om det är intressant.

• Anonym (Charmig)
    Anonym (ofta=roligare) skrev 2014-02-05 19:29:18 följande:
    Min erfarenhet är att sex blir roligare ju oftare man har det. Minst ett par gånger i veckan, annars tappar jag lusten. Nu har jag ett nytt förhållande (men barn halvtid) och har sex oftast 2-4 ggr om dagen. Och det har faktiskt lett till att jag har börjat få orgasm (ihop med en påläst och entusiastisk pojkvän) för första gången i livet (inte ens fått på egen hand). Vi gör det till något roligt och passar på att uppmärksamma varandra, ge varandra komplimanger och småprata innan och efter. Nu håller vi inte på med träning och resor och liknande och lever enkelt i en liten lägenhet, men för mig är det värt löjligt mycket mer än hus, trädgård, träning, och fritidsintressen var för sig som jag hade i mitt förra förhållande. Det ger närhet, är kul, man lär känna varandra, det är skönt och det blir lättare att sova. Jag har alltid vetat att sex är viktigt för att jag ska må bra, men när jag ser tillbaka på tillfällen när jag bara haft sex ca en gång i veckan har jag inte alls mått bra, nu är jag glad på kvällen när jag lägger mig.  När mitt barn blir så gammalt att hen är uppe senare på kvällen och sånt, misstänker jag att det blir lite mindre sex, men förhoppningsvis de flesta dagarna ändå. Jag är kvinna, runt 35 år om det är intressant.
    Hej!
    Det låter trevligt att trivs med sexlivet och det gäller att ha kul i sängen. Min fru mår mycket bättre när jag knullat henne och vi badar gärna skum. När vi träffades knullade vi i princip varje dag och sexlivet för oss är mycket viktigt. Ha en skön dag!
  • Mulliga Maj

Upp till var och en är det ju . Ingen kan säga hur ofta någon annan ska pippa . Så länge båda är nöjda är allt okej . Jag gillar varannan dag på ett cirkus men ibland så kan de bli varje och ibland dröja lite mer . Vi har det bra tsm efter 24 år helt enkelt . Vi sover nakna och tar på varandra mycket .

• Anonym (A)

Vi bor inte tillsammans men de dagar som vi ses har vi sex 2-5 gånger och vi ses ungefär 4 dagar i veckan. Vi har inte bara sex på natten heller, varför är det så vanligt? 
    Vi är 17 och 18 år om det har någon betydelse.

• Anonym (nöjd)

Jag är nöjd med sex 2-3 gånger i månaden, onanerar gör jag däremot flera gånger i veckan.

• Anonym (asdf)
    Anonym (A) skrev 2014-02-10 14:51:42 följande:
    Vi bor inte tillsammans men de dagar som vi ses har vi sex 2-5 gånger och vi ses ungefär 4 dagar i veckan. Vi har inte bara sex på natten heller, varför är det så vanligt? 
    Vi är 17 och 18 år om det har någon betydelse.
    Jodu, på den tiden blev det ju en del. I den åldern har man ju liksom inte så mycket annat som stör utan kan fokusera enbart på sexet... Vänta tills du har ungar, räkningar, jobb och annat som själ mycket av energin. Då blir det tyvärr ofta inte lika mycket.
  • Anonym (ofta=roligare)
    Anonym (asdf) skrev 2014-02-10 16:01:43 följande:
    Jodu, på den tiden blev det ju en del. I den åldern har man ju liksom inte så mycket annat som stör utan kan fokusera enbart på sexet... Vänta tills du har ungar, räkningar, jobb och annat som själ mycket av energin. Då blir det tyvärr ofta inte lika mycket.

Jo, fast jag har barn och grejer (just nu sjukskriven, mer tid men inte mer energi) och har sex 2-3 ggr om dagen i snitt. Och jag är över 30 år. För mig är sex viktigt för att må bra och vi prioriterar det även när vi är trötta. Många gånger jag tänkt hoppa över för att jag inte orkar men så blir det ändå för att nån blir sugen och då orkar jag oftast ändå. Men jag prioriterar sex framför tv, intressen, datorn osv. När jag inte gjorde det i mitt förra förhållande blev det sex 1-2 ggr i veckan, men då vart det för sällan för att jag skulle ha lika skönt. Så det handlar mycket om hur viktigt det är för en, mer än ålder och barn.
Svar på tråden Hur ofta ska man knulla