• Gabi

detox för att rena kroppen och minska lite i vikt

Hej
    Jag läste lite om detta med juice detox! Jag vill komma ner lite i vikt, det har inte varit några problem för mig innan men nu har jag varken energin eller orken till att verkligen jobba på det genom mat och läste då om detox. Såg några recept på frukt/grönsaksjuicer men ingen av dem lät speciellt gott Rynkar på näsan
    Det var ingefära, spenat, persilja, rödbeta, selleri, grönkål etc.

Finns det någon här som har gjort en sådan här procedur med juice detox som är hyfsad god och där man får allt man behöver till kroppen som man kan använda sig av några dagar

Tack på förhand

• Svar på tråden detox för att rena kroppen och minska lite i vikt
  • Clotilda

Hej. Jag är också sugen på detox och har undersökt saken lite. Som jag förstår är det meningslöst att göra en detox i några dagar eftersom det tar minst en vecka innan det börjar hända något. Det finns olika sorters detox också - den man kombinerar med fasta, den där man äter typ två små rena mål om dagen och den där man äter "normalt" fast helt rent. Sen kan man kombinera med renande teer och tillskott från hälsokosten.

Jag funderar på att göra en 20-dagars kur och börja med juicefasta i några dagar innan jag övergår till att äta "superfoods" och andra bra grejer. Och kombinera med hälsokost.

• Clotilda

Jag tänker mest göra det av hälsoskäl. Eftersom jag är trött på allt skräp jag stoppar i mig och som min kropp knappast kan må bra av. Vill inte äta fler tillsatser och halvfabrikat utan satsa på ekologiskt istället.

• Gabi

Hej vad roligt att du också intresserad! jag mår inte bra psykiskt, är väldigt trött och kraftlös så jag orkar inte som tidigare engagera mig med massa matrecept etc. utan det skulle vara skönt med bara något enkelt! Jag känner också som du att jag skulle vilja rena kroppen!

• Clotilda

Jag har fått för mig att det är enklare att äta såhär än att laga mat. Det är ju oftast bara frukt och grönt det handlar om, råris, fisk. Och bär. Så mycket sallad och soppor, sånt är ju enkelt. Fast jag har inte så bra koll än. Ska försöka få ihop någon lista på saker jag får äta och sedan handla så jag har. Eftersom det är ganska begränsat under detoxen får jag för mig att det är enklare att fixa maten.

• Gabi
    Clotilda skrev 2014-02-04 20:43:58 följande:
    Jag har fått för mig att det är enklare att äta såhär än att laga mat. Det är ju oftast bara frukt och grönt det handlar om, råris, fisk. Och bär. Så mycket sallad och soppor, sånt är ju enkelt. Fast jag har inte så bra koll än. Ska försöka få ihop någon lista på saker jag får äta och sedan handla så jag har. Eftersom det är ganska begränsat under detoxen får jag för mig att det är enklare att fixa maten.
    Jo det är sant, jag skulle vilja finna några juicer som jag tycker är okej som jag bara kan ta under en kort tid för att få en början
  • Clotilda

Tack. Finns många bra juicer att köpa tycker jag. Färskpressat ska det ju vara. Och helst ekologiskt. Brämhult har ju med massa olika smaker, hallon och sånt. Sen finns det också Froosh smoothies. Innehåller bara frukt och är mums. Om man inte vill göra själv alltså. Och jag är rätt lat när det gäller sånt. Grönsaksjuicer finns det också en del av, även i frysdisken. Är nog inga problem att hitta.

När har du tänkt börja?

• Gabi
    Clotilda skrev 2014-02-04 21:53:40 följande:
    Tack. Finns många bra juicer att köpa tycker jag. Färskpressat ska det ju vara. Och helst ekologiskt. Brämhult har ju med massa olika smaker, hallon och sånt. Sen finns det också Froosh smoothies. Innehåller bara frukt och är mums. Om man inte vill göra själv alltså. Och jag är rätt lat när det gäller sånt. Grönsaksjuicer finns det också en del av, även i frysdisken. Är nog inga problem att hitta.

När har du tänkt börja?
    Men när man köper sådana juicer gäller det ju då att det inte är socker i! Jag tycker allt lät jätte äckligt på den sidan Rynkar på näsan
    Fick rysningar bara jag läste rödbeta, ingefära, selleri, persilja, spenat, grönkål, aubergine, spirulina och allt var det var Rynkar på näsan
    Jag vet inte hur jag ska lösa detta för jag kan inte tänka mig att göra på grönsaker! Froosh smoothies! vad är det? Har jag aldrig hört talas om.
  • Clotilda

Så länge det heter juice är det inget tillsatt socker (eller något annat tillsatt heller). Då får det inte heta juice. Det enda du behöver ha koll på är att det inte är gjort på koncentrat. Froosh är fruktsmoothies som bara och endast innehåller frukt och bär. Supergott.

Jag tyckte det mesta lät ganska gott på den sidan. Älskade avocado till frukost!

• Gabi
    Clotilda skrev 2014-02-04 22:17:44 följande:
    Så länge det heter juice är det inget tillsatt socker (eller något annat tillsatt heller). Då får det inte heta juice. Det enda du behöver ha koll på är att det inte är gjort på koncentrat. Froosh är fruktsmoothies som bara och endast innehåller frukt och bär. Supergott.tyckte det mesta lät ganska gott på den sidan. Älskade avocado till frukost!
     Jag tycker också om avocado!! men jag har för mig att där var massa konstigt, jag får kolla igen
Svar på tråden detox för att rena kroppen och minska lite i vikt