• Gabi

detox för att rena kroppen och minska lite i vikt

Hej
    Jag läste lite om detta med juice detox! Jag vill komma ner lite i vikt, det har inte varit några problem för mig innan men nu har jag varken energin eller orken till att verkligen jobba på det genom mat och läste då om detox. Såg några recept på frukt/grönsaksjuicer men ingen av dem lät speciellt gott Rynkar på näsan
    Det var ingefära, spenat, persilja, rödbeta, selleri, grönkål etc.

Finns det någon här som har gjort en sådan här procedur med juice detox som är hyfsad god och där man får allt man behöver till kroppen som man kan använda sig av några dagar

Tack på förhand

• Svar på tråden detox för att rena kroppen och minska lite i vikt
  • Gabi

Nu tittade jag igen, jag blandade igop det med en sida jag var inne på med bara detox juicer med massa konstiga grönsaker etc i. Den här sidan är ju rätter och det är det jag inte orkar med inte laga, jag ter mat med familjen på kvällen så det är under dagen jag måste hitta mitt i stället för att bara gå och inte äta något eller trycka i mig smörgåsar

• Clotilda

Vet inte vad du är ute efter direkt. Det finns ju färdiga juicer att köpa så det är enkelt. Vad äter din familj på kvällen? Ska de också göra detox?

• Anemone86

Har gjort en detox och har nog aldrig mått så bra som då. Man rensar verkligen kroppen från allt. Jag gjorde det mest för att jag kände mig så påverkad av hormoner som jag stoppat i mig ett tag. Men jag åt fast föda också men bara "rent" som grönsaker, fisk lite kyckling. Jag gjorde mycket juice på mycket gröna grönsaker och det smakade inte så illa som jag trodde fast jag blandade hej vilt.

Vart ofta typ morot, spenat, äpple, citron, bär, apelsin, lite solrosfrön...

• Gabi
    Clotilda skrev 2014-02-04 22:26:13 följande:
    Vet inte vad du är ute efter direkt. Det finns ju färdiga juicer att köpa så det är enkelt. Vad äter din familj på kvällen? Ska de också göra detox?
    Jag är ute efter något som kan ersätta måltider som är nyttigt och som inte är som Nutrilett och de som är liknande. jag läste om detox att det är även så att man renar kroppen och det känns bra, så jag tänkte några käcka detox juiser som jag kan ta några under dagen där jag får i mig det som kroppen behöver. På kvällen äter vi vanlig mat och då måste jag ta ta i mig själv att ta bara små portioner
  • Clotilda

Men detox handlar om att rena kroppen, inte dricka juice och äta mindre. Äter du vanlig mat blir det ingen detox.

• Gabi
    Anemone86 skrev 2014-02-04 22:28:48 följande:
    Har gjort en detox och har nog aldrig mått så bra som då. Man rensar verkligen kroppen från allt. Jag gjorde det mest för att jag kände mig så påverkad av hormoner som jag stoppat i mig ett tag. Men jag åt fast föda också men bara "rent" som grönsaker, fisk lite kyckling. Jag gjorde mycket juice på mycket gröna grönsaker och det smakade inte så illa som jag trodde fast jag blandade hej vilt.
    Vart ofta typ morot, spenat, äpple, citron, bär, apelsin, lite solrosfrön...
    Åh hej du, vad roligt med någon som har erfarenhet och ett gott resultat. Jag känner att jag skulle vilja börja nu med en sträng start, bara flytande och jag tyckte det lät såå gott med Juice detox hmm men det var ju inte riktigt så som det lät Har du tips på hur jag kan börja och hur jag kan göra i några dagar. Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska äta på dagen, orkar inte laga något och lättast blir smörgås och kaffe, sedan kanske  någon frukt, vi äter mat tillsammans familjen på kvällen. Men man gr ju inte ner i vikt av att inte äta och då ska man ju äta något vettigt.
  • Gabi
    Clotilda skrev 2014-02-04 22:36:04 följande:
    Men detox handlar om att rena kroppen, inte dricka juice och äta mindre. Äter du vanlig mat blir det ingen detox.
    jag får väl byta ut maten på kvällen också med någon detox juice då
  • felix le chat
    Clotilda skrev 2014-02-04 22:36:04 följande:
    Mej veteligen går det inte att "detoxa" den mänskliga kroppen via någon dryck.
    Ett önsketänkande. Tyvärr. Sorry.
  • Indy Hermes Kink
    felix le chat skrev 2014-02-04 22:43:35 följande:
    Mej veteligen går det inte att "detoxa" den mänskliga kroppen via någon dryck.

Ett önsketänkande. Tyvärr. Sorry.

Precis vad jag tänker. Låter som en försäljningsgimmick rakt av. Dricka söta drycker för att rena kroppen? Please. Jag har såklart inga vetenskapliga belägg, men jag tycker det ligger i samma division som helande stenar. Sen kanske man tappar nåt kilo om man

avstår från fast föda ett tag...
  • felix le chat
    Indy Hermes Kink skrev 2014-05-13 06:53:46 följande:

Precis vad jag tänker. Låter som en försäljningsgimmick rakt av. Dricka söta drycker för att rena kroppen? Please. Jag har såklart inga vetenskapliga belägg, men jag tycker det ligger i samma division som helande stenar. Sen kanske man tappar nåt kilo om man
    avstår från fast föda ett tag...
    Absolut
    Äter du mindre kalorier än du förbrukar så blir du av med ett kilo eller två men dessa
    trollerikurer om avgiftning är bara löjligt. Mej veterligen existerar inget preparat i någon form som
    kan ta bort påstådda gifter ur kroppen.
    Har du tex rökt så tar det ett antal år för kroppen att reparera skadorna men du kan inte genom att köpa
    nån dryck påskynda processen. Tid kan inte köpas.
  • Aniiee
    felix le chat skrev 2014-05-13 21:48:31 följande:
    Absolut
    Äter du mindre kalorier än du förbrukar så blir du av med ett kilo eller två men dessa
    trollerikurer om avgiftning är bara löjligt. Mej veterligen existerar inget preparat i någon form som
    kan ta bort påstådda gifter ur kroppen.
    Har du tex rökt så tar det ett antal år för kroppen att reparera skadorna men du kan inte genom att köpa
    nån dryck påskynda processen. Tid kan inte köpas.
    Nej, precis. Levern sköter det så bra själv... så länge den funkar som den ska. Allt man tällsätter ska levern ta hand om. sen, som Indy sa, sä kan man ju avstå från fast föda ett tag, och absolut gå ned i vikt på det, men mycket mer än så är det inte....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden detox för att rena kroppen och minska lite i vikt