• jessicat01

Lön personlig assistent

Hej! Jag har blivit erbjuden ett jobb som personlig assistent. Och nu undrar jag vad man kan begära i timlön? Lönerna verkar variera väldigt mycket. Killen jag ska jobba åt är 11 år och det är vaken natt som gäller. Jag är 30 år och har arbetat inom servicebranchen i 12 år. Har ingen tidigare erfarenhet som PA. Vad har ni i timlön, och vad tycker ni jag kan begära?

• Svar på tråden Lön personlig assistent
  • Obliviate

Var på intervju som PA förra veckan och fick veta att min lön skulle ligga på 111 kr i timmen. 
    Är utbildad uska o har jobbat i ca 2 år inom vården.

• jessicat01

Men fasen vad dåligt! Ah, jag blir inte klokare. Jag vill ju i gå in alldeles för kaxig o begära alldeles på tok för mycket. Men samtidigt vill jag inte vara dum och arbeta för mindre än jag är värd.

• Fnulan
    Obliviate skrev 2014-02-04 22:00:09 följande:
    Var på intervju som PA förra veckan och fick veta att min lön skulle ligga på 111 kr i timmen. 
    Är utbildad uska o har jobbat i ca 2 år inom vården.
    Jag hoppas verkligen att du tackade nej... 
  • NollSjuTjugo

Hos oss går nya assistenter utan erfarenhet in på 116kr i timmen plus ob och semesterersättning. Lågt..men tror att många ligger däromkring. Jag har betydligt högre men har jobbat i snart åtta år med samma brukare.

• Linda8801

Jag jobbade som personlig assistent, hade aldrig jobbat inom nån form av vård innan.

Jobbade 24 timmars pass, sovande natt och fick 118kr/timme. Det va en väldigt bra lön för mig som bodde hemma, fick ut ca 15000 med ob osv.

Men det är ju så olika med tanke på vad man har för utbildning/erfarenhet :)

• Ikaslingon

Jobbar som pa. När jag började hade jag 110 kr tror jag, ingen utbildning och jobbade då för Libra. Nu har jag 134 kr tim, jobbar för omtanken. Har sovande jour vilket är vansinnigt. Jobbar jag heltid får jag ut ca 20000. Är dock så fruktansvärt less på detta jobb och ska börja plugga så fort jag blir antagen. Dålig arbetsmiljö och är så less på dåliga villkor.

• Whirlwind

jobbar som personlig assistent , erfarenhet som timmis i ca 7 år hos olika brukare. har en lön på 120 kr tim, hoppas på höjning nu efter lönesamtal men är väl kanske lika bra att ställa in sig på att de inte blir.. jobbar kommunalt förävrigt

• Sandravanilj

Jag jobbade som PA september - oktober förra året med en 12-årig flicka ned grav cp-skada, vaken natt. hade 110 kr/h och då har jag läst barn- och fritid med inriktning handikapp och jobbat med grava funktionsnedsättningar i 2 år... detta var åt Skaraborgs assistans och jobbar nu åt kommunen och har 125 kr/h som elevassistent!
    tog jobbet som PA eftersom vi skulle flytta och behövde pengar, även om lönen var alldeles för låg!

Svar på tråden Lön personlig assistent