Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare

Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 09:49:39 följande:

Låg det i *********g? Vi var intresserade av ett där och mäklaren hintade med att lägga dolt bud till säljarna. Då får inte övriga intresserade reda på att ett bud har lagts. Men att där är intresserade såklart och på detta var många intresserade. Vi valde att lägga dolt bud. Men när vi åkte dit ensamma och kollade extra på det såg vi massa skumma saker på husets utsida som gjorde att vi valde att hoppa av.

1.
    För det finns ju så få städer i Sverige som slutar på g, va?

Nyköping
    Norrköping
    Linköping
    Jönköping
    Helsingborg
    Göteborg
    Falkenberg

2. Det är så gott som alltid du som får vika dig för mäklarens önskemål ang visning än tvärtom.

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 13:48:16 följande:
    För att förtydliga allt!
    Jag mailade mäklaren i måndagskväll alla tider som passar oss bäst. Och gav mitt nummer och sa att hon kunde nå mig vilken tid som. Sedan fick jag det smset. Därför jag tycker det var ett konstigt svar att bara skriva att dom tiderna inte passar hennes schema och enda förslaget är att jag ska återkomma på måndag om huset finns kvar då.

Men det är ju för att du inte lärt dig hur husvisningar funkar!

Som jag skrev tidigare:

Det är så gott som alltid du som får vika dig för mäklarens önskemål ang visning än tvärtom.

Mäklaren sätter upp en lördag, en söndag och en måndag (t ex) att visa huset på. Om huset inte fått in tillräckligt många bud kanske man fortsätter helgen därpå.
    Det är inte så att han ska anpassa sig till dig, eller tvärtom!

Nu bor jag iofs i Stockholm, men har aldrig hört talas om någon som ska diktera villkoren för mäklaren!

Trots att du är kunden. Men kunden har inte alltid rätt.

~thorn in your side~
Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare