• Anonym (Anonym)

Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare

Hörde av mig till en mäklare angående ett hus som vi är väldigt intresserade av.
    Sa vilka tider vi har möjlighet att se det och fick detta svaret : Tyvärr passar inte de tiderna mitt schema. Vi bestämmer så här: ser du att huset finns kvar på måndag, ta kontakt med mig så ser vi när vi kan få ihop en visning. Trevlig kväll!

Är det bara jag som tycker att svaret är rätt märkligt?! "Ser du att huset finns kvar på måndag"..
    Jag skrev till mäklaren redan i måndags och fick svar igår. Nu ska vi behöva vänta tills måndag för att JAG ska se om dom har valt att sälja huset fast vi är intresserade, men inte fått chans att se det pga mäklarens schema. Finns det kvar ska JAG höra av mig igen till mäklaren för att be om en visning.

Huset har legat ute i snart 2v och förra gången tog det över ett år för att bli sålt.

Någon som varit med om samma?

• Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare
  • Philippa

Lät ju faktiskt väldigt märkligt....

• tjockobbe

Ja, det var ett konstigt sätt att säga det på. Men han har ju mer än ett hus att visa så schemat borde vara fullt.

Vera 130923
  • puss

Men omg så oförskämt! Skriv genast tillbaka att så bestämmer ni inte alls.

• Anonym (.....)

Fråga när han kan visa det så får ni rätta er efter hans schema..

• Anonym (Anonym)

Jo, men då kan man ju planera in en tid nästa vecka i alla fall?

Hur ska dom kunna få sålt huset när mäklaren inte har tid att visa det..

• Anonym (Anonym)

Jag frågade såhär : Okej! Är säljarna medvetna om att alla intresserade inte får chans till att se huset innan försäljning?

Svar: Absolut! De tar alla beslut kring försäljningen och får all information av mig löpande!

Men tycker ändå det är konstigt..

• SandraP81

Jag har varit med om samma, ett fritidshus vi var mycket intresserade av. Kunde dock ej komma på visningen och ringde och frågade mäklaren om vi kunde komma några dagar efter. Mäklaren sa att de redan hade flera intresserade som skulle komma och att om huset fortfarande var till försäljning efter visningen typ så skulle han ringa. 

Jag sa t o m att vi var beredda att lägga mer pengar men det var tydligen inte säljarna intresserade av.. (?)

• Anonym (Lesch)

Mäklare vill bara sälja! Räcker med en intresserad för dem :( har varit i samma sits men som säljare. Pga det ingen möjlighet till budgivning men mäklaren har ju ändå sitt arvode. Kontakta säljaren själv om mäklaren inte gör sitt jobb!

• Anonym (j)

Det kan ju vara så enkelt att säljarna har en köpare som dom godkänt o vill sälja till redan men att köparna inte svarat definitivt än .

Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare