Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare

Nu vet du inte vad mäklararna och säljarna har kommit överens om. Det kanske är så att de har bestämt att mäklaren ska sköta all visning och så kan det vara rätt bra att veta att säljarna inte heller kan ta emot visningar hur som helst. Han kanske sa sitt schema, men menade nog att det även ska fungera med säljarna.

Och så kommer nästa information. Säljarna kan sälja till vem som helst de behöver inte ta den som bjuder bäst, det kan vara andra saker som gör att de vill sälja till en som bjuder lägre.

Bara för att ett hus är till salu så är det inte samma sak som att det är allmängods (dvs det bor fortfarande folk i huset) de är inte tvingade att sälja och de har ingen skyldighet att ha visnngar när som helst.
    Nej, jag tycker inte svaret är märkligt.

• sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2014-02-05 08:49:43 följande:

Eller så har säljarna inte lust att städa och evakuera ytterligare en gång bara för att ni inte kan komma på angiven visning. Jag hade som säljare inte öppnat upp för ytterligare visning åt någon som uppenbarligen inte var tillräckligt intresserad för att flytta runt i sitt schema och frigöra en timme.

Skulle huset finnas kvar så kommer ni få chansen igen, på en tid som passar säljare och mäklare.

Som jag skrev innan, bara för att ett hus är till salu så är det inte allmängods och folk bor där och lever ett liv
  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 09:12:47 följande:
    Men det står på sidan att man ska kontakta mäklaren för visning. Står ingen tid utskriven eller något.
    Och som sagt, vad hindrar mäklaren från att meddela om det redan finns potentiella köpare? Det jag inte förstår heller.
    tja, mäklaren behöver inte alls säga något alls om detta.
  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2014-02-05 09:16:39 följande:
    Denna firman har fastpris
    Men de kan ha avtalat annat med säljaren, inget som vi vet något om och inte du heller. Du har ingen aning om vilka överenskommelse om själva försäljningen som mäklare och säljare har.
  • sextiotalist
    gertie skrev 2014-02-05 13:07:21 följande:
    Är det ingen öppen visning på huset? Egentligen inget konstigt att någon av tiderna inte passar, som mäklare har man fler än ett objekt att arbeta med, däremot så borde mäklaren presenterat några förslag på tider då hen faktiskt kan visa huset för er om det redan varit öppen visning eller om ni inte kan komma den tiden. 

Om mäklaren är så ovillig att visa huset skulle jag nästan kontakta säljaren, det kanske är lite fult men det har rätt att veta att den mäklare de valt inte är intresserad av att jobba för att alla potentiella köpare får se huset. 
    Ärligt sagt, jag kan inte se att mäklaren inte har vairt tillmötesgående, jag tyckte det var ett trevligt sms, där hon troligen har en köpare på gång, affären kan mycket väl vara nästan klar
    När vi sålde vårt hus för länge sedan, så kunde mäklaren har fyra objekt att visa samma dag.
Svar på tråden Tyckte detta var konstigt! Ang. Mäklare