• Jacqueline

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Jag hade tagit ett graviditetstest men utan att hoppas allt för mycket ,dessa ägglossningsstickor reagerar nämligen även på progesteron ett ämne som ökar kraftigt mellan ÄL och mens för att kroppen ska kunna behålla en eventuell graviditet.

OM de starka strecket beror på progesteron så bör det bli svagare 2-3 dagar innan mensen anländer och i annat fall är det mest troligt pga en graviditet som testerna visar så starkt!

Lycka till

• Jacqueline

Jo det är helt klart ett starkt positivt ägglossningstest men med tanke på att du är på ÄL+10 så kan det som sagt mest troligt bero på två saker och det är antingen graviditet eller hög halt av progesteron.

Vilket fall som helst så OM du testar med gravtest idag och det skulle visa negativt så är hoppet ändå inte ute med tanke på att du har 4-5 dagar kvar till BIM sen ju

Jag hade inte kunnat hålla mig från att testa iaf hahaha ^^

• Jacqueline

Nja jag fick mitt efterlängtade plus i början av oktober 2013 efter ett års försökande ,skulle ha påbörjat pergotime nästkommande cykel och väntade bara på mensen men fick ett plus ist och här sitter jag nu i vecka 21 med en liten sprattelkalle i magen <3

• Jacqueline

Jag hade stuckit och köpt ett tvåpack clear blue och tagit antingen efter att ha hållt mig 4h eller imorgon med morgonurin ^^

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 11:45:20 följande:

Jamen då väntar du ju! Fast en härlig väntan...åh vad det låter alldeles avlägset och alldeles alldeles underbart...

I vilket fall så kanske jag borde gå och handla ett test...måste ju ändå det förr eller senare......  Flört

Haha ja det gör jag ju iofs ja stick och köp nu med dig så du har hemma
  • Jacqueline

Nåt är där ju...iaf i mina ögon.

När togs bilden i förhållande till när testet gjordes?

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 14:39:40 följande:

Va tror du?!? Tack för du skuggade till mig visste inte hur man gjorde. Pulsen går i 180 haha

Bilden togs 5min efter jag kissade... 

Min man tycker också där är NÅGOT. 

NÅN MER????

Clearblue är ibland lite dryga ,testa att ta en ny bild när de har gått typ 30-40min så får jag se

Köpte du ett tvåpack så hoppas jag på nytt test imorgon med morgonurin
  • Jacqueline

Tycker oxå man kan ana nåt fortfarande ,Ge inte upp du har som sagt några dagar kvar på dig innan BIM

• Jacqueline

Varannan till var tredje dag fördubblas hcg mängden men det går givetvis i etapper och gradvis och inte "pang 48h senare" hehe ^^

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 18:38:42 följande:
    Marol!

Neeej man tycker ju inte det då hade man ju alltid kunnat trixa fram positivt??? Det kan man väl inte?? Så börjar jag tänka att det kanske man kan....testen är ju gjorda för att få ett sträck där?
    Fast när jag var på ÄL+10 så tog jag ett likadant test som blev helt vitt ,inte ens en skugga!!

Jag gav upp hoppet och fick istället hem nya billigare tester några dagar senare och plussade på ÄL+14
Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)