Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
Hejsan allihopa.
Sitter här och är förvirrad.
Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig".
Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).
Nu till poängen:
Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)
Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?
Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.
Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!
Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas....