• Försökerzzz

Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)

Hejsan allihopa.

Sitter här och är förvirrad. 

Jag hade ägglossning enligt beräkningar och med hjälp av ägglossningstest (som vart positivt) den 27/1. Dock så kände jag mig inte så "ägglossig". 

Jag har bara hållit reda på min ägglossning fyra månader men var gång har den kommit på dag 12-13 (även tagit progesteron prov som vart bra så jag vet att jag hade ägglossning den månaden det testades).

Nu till poängen:

Tog ett äl test igår för skojs skull som var starkt positivt. Nu tog jag ett idag också som också är positivt ( se bild nedan)

Men kanske så ägglossade jag inte utan kroppen försöker ägglossa nu?

Jag har inte testat med grav-test (har läst att det KAN visa att man är gravid om äl test blir positiva?) är så himla rädd för negativt och det känns ju ganska tidigt ändå med äl+10.

Hur ska jag göra ska jag köpa gravtest nu? Eller vänta? fortsätta testa med ältest? Vi hade sex igår bara säkerhetsskull om jag hade ägglossning nu...dock brukar jag inte ha starkt positivt på ägglossning mer än någon dag...nu ör det två dagar...Är det så att det kan visa graviditet?!

Tacksam för åsikter...

Det låter ju konstigt att ältest skulle visa graviditet men man kan ju inte låta bli att hoppas.... 
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)
  • Jacqueline

Jag hade tagit ett graviditetstest men utan att hoppas allt för mycket ,dessa ägglossningsstickor reagerar nämligen även på progesteron ett ämne som ökar kraftigt mellan ÄL och mens för att kroppen ska kunna behålla en eventuell graviditet.

OM de starka strecket beror på progesteron så bör det bli svagare 2-3 dagar innan mensen anländer och i annat fall är det mest troligt pga en graviditet som testerna visar så starkt!

Lycka till

• Försökerzzz

Tack för ditt svar!

Jaså det visste jag inte att progesteron kunde göra så...Jag trodde det var starkast ca 5 dagar efter äl (pga gyn sa att då ska man ta progesteron prov)

Jag blir galen att vänta på detta... nu ångrar jag att jag tog prov överhuvudtaget man blir ju helt besatt...

Men det är ett starkt pos äl test eller har jag fel? När jag började testa med äl test började jag inte testa förrän på dag 14-15 efter mens och fick aldrig positivt pga jag egentligen har äl dag 12. Så jag har aldrig sett detta tidigare....

åhhhhh jag vet inte känns som man försöker övertyga sig själv att det kan vara nåt men antagligen har kroppen gjort nåt konstigt uppehåll i äl eller som du sa progesteron möjligtvis... vågar knappt säga nåt till mannen för då får han ju sina hopes up igen.

usch vad man väntar.

funderar nu på att gå och köpa gravtest.....................

• Jacqueline

Jo det är helt klart ett starkt positivt ägglossningstest men med tanke på att du är på ÄL+10 så kan det som sagt mest troligt bero på två saker och det är antingen graviditet eller hög halt av progesteron.

Vilket fall som helst så OM du testar med gravtest idag och det skulle visa negativt så är hoppet ändå inte ute med tanke på att du har 4-5 dagar kvar till BIM sen ju

Jag hade inte kunnat hålla mig från att testa iaf hahaha ^^

• Försökerzzz

Haha jag vet! 

Åhhh jag sitter här och våndas... känner mig överkänslig mot att få negativt på gravtest...på nåt sätt har man ju ändå hoppet uppe när man inte fått ett negativt ännu! å andra sidan är man gravid så är man ju det spelar ju ingen roll om man tar test eller inte...det är ju inte som äl där man kan "missa" sitt tillfälle...! Säger jag till mig själv...

haha...hur går det för dig då? Väntar också?

Mannen kommer hem om ett tag ska fråga va han tycker...eller är det dumt? Åhhhh

Ja du har rätt i det att jag har ett tag till på mig att fortf få ett pluss... mennnnnnnnnnnnnnn...man vill ju veta nu!

• Jacqueline

Nja jag fick mitt efterlängtade plus i början av oktober 2013 efter ett års försökande ,skulle ha påbörjat pergotime nästkommande cykel och väntade bara på mensen men fick ett plus ist och här sitter jag nu i vecka 21 med en liten sprattelkalle i magen <3

• Jacqueline

Jag hade stuckit och köpt ett tvåpack clear blue och tagit antingen efter att ha hållt mig 4h eller imorgon med morgonurin ^^

• Försökerzzz

Jamen då väntar du ju! Fast en härlig väntan...åh vad det låter alldeles avlägset och alldeles alldeles underbart...

I vilket fall så kanske jag borde gå och handla ett test...måste ju ändå det förr eller senare......  Flört

• Jacqueline
    Försökerzzz skrev 2014-02-05 11:45:20 följande:

Jamen då väntar du ju! Fast en härlig väntan...åh vad det låter alldeles avlägset och alldeles alldeles underbart...

I vilket fall så kanske jag borde gå och handla ett test...måste ju ändå det förr eller senare......  Flört

Haha ja det gör jag ju iofs ja stick och köp nu med dig så du har hemma
  • Försökerzzz

Uppdatering

Nu har jag gjort ett g test som VÄL ÄR negativt?!

Först är det klart neg men desto mer man stirrar...någon som tror något?? är bara på äl+10

• Jacqueline

Nåt är där ju...iaf i mina ögon.

När togs bilden i förhållande till när testet gjordes?

Svar på tråden Positivt ägglossningstest, äl+10. Hjälp...?! (bild)