IVF under 2014
Hej alla. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Vi har inte lyckats. Var på utredning i våras och nu till hösten ska vi påbörja ivf. Det känns väldigt nervöst, så om ni har gjort detta förklara gärna hur det går till mm.
Hej alla. Jag och min sambo har försökt få barn i snart 2 år. Vi har inte lyckats. Var på utredning i våras och nu till hösten ska vi påbörja ivf. Det känns väldigt nervöst, så om ni har gjort detta förklara gärna hur det går till mm.
Hur länge har ni väntat mellan första besöket på ivf och innan första äggplocket?
Vi ska/skulle börja vår första ivf i slutet på september. Fick ett samtal från reproduktionsmedecin på SU igår. De ska starta en studie för oss som har BMI mellan 30-35. Antingen kör man ivf så snart som möjligt eller så får man gå ett viktminskningsprogram på 12-16 veckor. Man blir lottad till en av grupperna. Så sista juli får vi gå på vårt första besök.
Är redan nervös men det känns som att det är bra vilken grupp man än skulle hamna i.
Ingen annan som ska göra samma grej?
Starshaped: Oj det var inte illa 20 kg på 10 veckor. Vad är det man får att stoppa i sej är det soppor? Jag känner att det inte hade varit fel att hamna i viktminskningsgruppen. Så vi får se den 30 juli. Jag blir glad vilket grupp jag än blir lottad i
Sara Kamilla: Stort grattis. Lite samma känsla här att det hade varit bra att hamna i viktreduceringsgruppen men kommer ju inte bli ledsen om jag ska börja med ivf. Känns väldigt positivt vilken grupp det än blir. Men e nervös av någon konstig anledning
Hur gick det Nicka?
Stort grattis bb2014.
Starshaped: på onsdag får vi reda på vilken grupp vi hamnar i studien. Är så nervös. Angående dieten. Får man bara äta det och dricka vatten?
Nu har jag idag varit på Sahlgrenska. Blev lottad in i den grupp i studien som ska göra ivf så snart som möjligt. Första sprejdag blir den 12/8 och beräknad äggplock v 37
Starshaped:
Har ett BMI på 32,1. Vilket protokoll kör du? Långa eller korta? Klart att vi kan följas åt