IVF under 2014
Jag undrar också hur man räknar en graviditet. Är det ägglossning från äggplock eller räknar man efter mensens första dag?
Jag undrar också hur man räknar en graviditet. Är det ägglossning från äggplock eller räknar man efter mensens första dag?
Heidi82 & BinniBoo, Misstänkte att det var så. Tack!
Det skiljer sig säkert mellan FET och ET. Eftersom ni väntat in er naturliga ägglossning. Vid ET fejkar man ju en "perfekt" menscykel eller vad man ska kalla det. Gör ET ca 2 veckor efter mensens första dag. Jag hade äggplock idag. Hade mensens första dag för 13 dagar sen och ET på onsdag.
...så 2+0 hade stämt bra för min naturliga menscykel också. Om man räknar från äggplock vs. Sista mensens första dag.
Jag beklagar verkligen. Jag hade testdag idag och det visade att jag inte längre är gravid. Tråkigt men bara att acceptera för mig. Till hösten tar vi nya tag med äggdonation i Köpenhamn och hoppas på att få ett barn den vägen
Jag har varit inne och läst lite i denna tråd och hoppas det är ok att jag ställer en liten fråga?
Efter utredning visade sig att jag och min sambo troligen aldrig kommer få barn på "vanligt" då min sambo har väldigt få spermier. Mig hittade de inga "fel" på förutom att jag har oregelbunden ägglossning, snittar på ca 50 dagar. Vi ska träffa läkaren den 1 sep för att diskutera IVF och vad jag förstått så kommer han då skicka remiss så vi hamnar på väntelistan. Vi bor i Sörmland och tillhör då Uppsala. Min fråga är nu hur lång väntetid det är innan det är dags för IVF? Jag vet att det är olika från landsting till landsting men skulle gärna vilja ha ett litet hum om vad jag kan sikta in mig på. Tack på förhand!
Tänk oxå på att alla landsting kör lite olika. Man har "3" gratis försök. I Sthlm är det tre uttag och då alla ägg ni lyckats få ut tillbaka ( vilket kan betyda massor med försök) i andra landsting kan tre försök betyda tre insättningar.
Ja det är väl så, tragiskt tycker jag!
Jag har en vän nära Bollnäs som bara fick ut 4 ägg var av 3 klarade nerfrysning. Två misslyckande och ett kvar nu. Bara det stressar ju ihjäl en.
Jag hade 15 i frysen, det tog på första. Kände att det blir som det blir jag har ju massor försök kvar. Plus att jag kan plocka ut 2 gånger till.
Det är så orättvist! Alla borde få samma chanser!!!
I Småland, Jönköping där jag bor, är det två försök som gäller. Vi hör till Linköping. Men jag undrar om det är plock eller totalt dom räknar då. Nån som vet?
Nu får vi visserligen betala själva i höst och därmed även välja klinik, så vi kör Göteborg istället.
Tjuvtestade idag på RD11 (2dagars) Fick ett svagt plus på gravsticka. Väntade nån timme och tog ett vanligt CB. Blev plus efter 1 minut!!
Vi kan nog inte riktigt förstå det. Kommer nog fira efter testdagen som är på fredag. Vågar inte ta ut det helt i förskott! :)
Ovitrellen tog jag för 16 dagar sen, så den är ute. Har testat negativt innan detta positiva.
KattaochAnja, grattis! :)