• bb2014

IVF under 2014

plopp76 skrev 2014-07-09 11:15:24 följande:

Tack! Jo vi måste ju försöka se det vi har, men i perioder är det väldigt tungt.

Nej vi har inte gjort IVF än. Vi hade fått remiss och tid till Linköping i januari, men sen plussade vi spontant dagen innan julafton 2013 så besöket hos kliniken blev ju inte av. Graviditeten slutade med en infektion i veckan 19+4. Har bara haft en ägglossning innan denna men vi försöker ju fram tills till september då vi har tid för start av IVF. Känns så himla långt bort att vi kommer klara det på egen hand.

Ta inte ut något i förskott. Det kommer gå bra.Njut av sommaren och varandra! Utan press med barntänk. Gå in i det hela med positiv attityd.

Blir det för tungt erbjuds man att prata med kurator.

Beklagar ert missfall.
  • bb2014
    plopp76 skrev 2014-07-09 11:32:36 följande:

Tack :) Jo det är väl så. Maktlösheten kan man ju ändå inte rå på. Vi har bra kontakt med kurator redan nu och kanske kan vi fortsätta gå hos samma.

Om 1,5 vecka är det semester så kanske att vi kan känna att det finns lite tid till att bara rå om varandra lite :)

Det låter jättebra tycker jag! :)
  • bb2014
    Lokattis skrev 2014-07-09 18:33:21 följande:

Klinikerna brukar säga 1-2 veckor utan bad och sex efter ET/ÄP och det beror på att det är större risk att drabbas av infektioner när de har varit där nere och "rotat"

Tack! Var vad jag hittade också. Blir det att i alla fall fira med ett bad på fredag. Idag tjuvfirar vi med god middag :)
  • bb2014

Officiell testdag idag och fortfarande plus!! :))

• bb2014
    Nicka skrev 2014-07-11 15:19:15 följande:

Grattis bb2014 :):)

Tack!!
  • bb2014
    KattaochAnja skrev 2014-07-11 17:30:54 följande:

Gud va roligt Grattis. Jag hade offesiell test dag idag oxå. Och fortfarande plus. :)

Tack! Och stort grattis till er också! :)
  • bb2014
    Mandelmumsa skrev 2014-07-12 16:36:20 följande:

Vilken vecka är du i Nicka? Sådär har det varit för mig senaste två veckorna. Jättekul semester :( Dock har illamåendet plötsligt försvunnit nu så nu undrar man istället om det har gått fel.. Aldrig är man nöjd. Det du kan göra är att försöka äta ofta och direkt på morgonen, inte stressa och försöka att fokusera på något annat när det går.

Har hört att illamåendet går över och att man då ibland inte känner nått. Du får njuta när du slipper illamåendet :)
  • bb2014

Jag hår in i vecka 6 i morgon. Tänkte höra om ni upplever samma sak. Jag kan liksom sträcka äggstockarna. Eller det känns som jag gör det. Om jag ligger ner och byter ställning när jag sover så kan jag gå sendrag i äggstocken som hår över på några sekunder.

Vet inte om det är just äggstockarna eller om det kanske är ligament. Men det känns liksom där äggstockarna är.

Är jag ensam om detta? Tror inte det är nått farligt, så är inte orolig.

• bb2014
    Mandelmumsa skrev 2014-07-13 14:17:13 följande:

Lokattis: Jo jag upplevde också att illamåendet gick ner en gång när jag druckit två glas citronvatten.

bb2014: Känner inte igen det du beskriver.

Hittade själv info på nätet. Tydligen väldigt vanligt med dessa hugg när man sträcker på sig eller nyser, helt ofarligt :)

Mycket som händer i kroppen nu!
  • bb2014
    Nicka skrev 2014-07-13 14:44:26 följande:

Jag upplever samma bb2014 och har känt så i ganska många veckor och känner så än,vaknar nästan varje gång jag skall vända mej på natten och på dan kommer de ett hugg om jag suttit eller legat, detta är ofarligt och är växtvärk :) men visst blir man rädd o tror att nått är fel..mår inte ok idag heller men något bättre är de efter att jag käkade rån i sängen innan jag steg upp. Sovit dåligt inatt och sen blir man nog påverkad av vädret bara regn o regn

Alltid skönt att höra att man Inte är ensam! :)

Bävar inför illamåendet. Har fått tips om att äta salta saker. Och att småäta (nyttigt då)

Just nu är jag i skyfflar-fasen, hungrig hela tiden!

Hoppas du mår bättre snart. Man får tänka att det är för en bra sak och temporärt (även om det är svårt då man lever väldigt mycket i nuet) :)
  • bb2014

Glädjande nyheter att höra om turkisk peppar! :D

• bb2014
    plopp76 skrev 2014-07-13 18:13:33 följande:

Hej tjejer!

Jag vill inte vara sån där tråkmåns som kommer med pekfingrar... men lakrits ska man inte äta så mycket av. Så här står det:

"Högst 50 gram lakrits

Godis ger inte så mycket annat än kalorier, och därför bör man äta det med måtta. Som gravid kan man behöva tänka på hur mycket lakrits man äter. Enligt Livsmedelsverkets rekommendationer bör man inte äta mer än 50 g lakrits om dagen när man är gravid."

Sen hur mycket lakrits det verkligen är i tex Turkisk peppar vet inte jag... Men iallafall, kan vara värt att tänka på. Jag undvek lakrits när jag var gravid, för jag kan lixom inte sluta när jag väl börjat

50g om dagen är rätt mycket och den rekommendationen gäller faktiskt icke-gravida med :) Man får äta med måtta!
  • bb2014
    plopp76 skrev 2014-07-13 18:25:34 följande:

Jupp, så är det ju :) Men jag är tyvärr inte måttlig när jag trycker i mig lakrits just. Och turkisk peppar kan jag äta tills det svider på tungan...!

Jo vet absolut vad du menar :)
  • bb2014

Innehåller nått ämne som höjer blodtrycket. Vet inte vad det heter.

• bb2014

Lergigan comp (läkemedel för allergi egentligen) Innehåller både koffein och efedrin. Vet att många får det för illamående och att det ska funka bra. Det gäller väl att man väger det mot just koffeinet och efedrinet.

• bb2014

Färsk ingefära köper du i grönsaksdisken. En ful beige knölig rot. Finns även torkad färsk innefära.

• bb2014

Man räknar äggplock som ägglossning (v. 2+0)

Det var någon som förklarade bra varför det blir två datum. Jag får 15/3 på vissa uträkningar och 16/3 på vissa.

• bb2014

Nicka, hade du gjort FET? För då räknas det ju annorlunda. Annars är äggplock alltid v.2+0 eftersom man vet exakt att befruktningen skedde då.

Svar på tråden IVF under 2014