• BinniBoo

IVF under 2014

Då har man varit på ett andra ultraljud och fått tid för uttag på torsdag. Läkaren frågade om jag hade ont då jag tydligen hade väldigt många ägg och hade jag behövt ta sprutorna i fler dagar då hade han sänkt dosen trots att jag redan går på lägsta dosen. Men nu slipper jag dom sprutorna. Ska ta den sista sprutan ikväll. Sen blir det insättning på lördag men det är alltid på eftermiddagen så det krockar förmodligen inte med jobbet då jag slutar runt lunch som tur är.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Tack. Ja jag är riktigt glad över att slippa sprutorna, iaf orgalutranen! Den var hemsk! Det jag är mest orolig över nu är kanylen i armen.. det är det värsta jag vet och jag är mer rädd för det än själva utplocket. Men men.. får hoppas det går bra! Kram

• BinniBoo

Usch. Börjar bli nervös nu.. ägguttag kl 9.30 i morgon eller idag rättare sagt.. första gången för mig så har inte den blekaste om hur det kommer kännas för mig.

• BinniBoo

Nu är vi på väg hem.. 17 ägg utplockade :) gick hur bra som helst faktiskt. Insättning på lördag.

• BinniBoo

Tack. Vet inte vad vi kör haha. Vad är skillnaden på IVF och icsi?

Känns rätt otroligt med så många ägg trots att jag bara gick på lägsta dosen. Och ändå lämnades några äggblåsor som inte var tillräckligt stora. Läkaren gissade dessutom rätt på antalet när han var klar.

• BinniBoo

Jaha.. vi kör ivf. Är inga "fel" på varken mig eller sambon utan enda anledningen till ivf är att jag inte har några äggledare pga att sjukhuset missade en inflammation där så det gick så långt så de vart total förstörda. Så vi behöver bara en mötesplats så att säga

• BinniBoo

Förresten.. ni som gjort äggplock.. hur lång tid efter brukar man "känna av" det? Eftersom jag hade så många ägg så var jag i riskzonen för överstimulering och skulle hålla koll på symptomen. Men jag känner knappt av någonting alls än så länge. Känner mig bara lite öm, men inte farligt alls och har inte behövt ta några smärtstillande hittills.. tänkte om morfinet fortfarande verkar så man inte känner av det riktigt än kanske? Hade äggplock för 9 timmar sen..

• BinniBoo

Snaaaaart är det dags att bli ruvare! I morgon eftermiddag blir det insättning. Känns helt sjukt egentligen. Har haft konstiga tankar sen äggplocket igår haha. Känns skumt att tänka på att mina ägg och sambons spermier äntligen får träffas för första gången och att våran framtida bebis kanske ligger i en skål just nu. Haha! Undrar hur många av mina 17 ägg som blev befruktade.. mina tankar är bara på mina ägg just nu haha

• BinniBoo

Har börjat få symptom redan.. Igår började spänningen i tuttarna komma tillbaka.. var ju så skönt att det försvann efter äggplocket. Spänner även i nedre delen av magen. Sen brukar jag aldrig vakna på nätterna för att kissa vilket händer varje natt nu.. och så sover jag riktigt illa.. men är bara på RD3.. så är skumt att redan ha symptom.. men kanske även kan bero på lutinusen vad vet jag. Nåt beror det på i alla fall..

• BinniBoo

Jag passade på att dra en visdomstand några dagar innan äggplock som jag inte ens hade ont utav utan som gått av en bit på för att inte riskera att få ont av den under en eventuell graviditet.. vet inte hur det funkar med bedövning då men det lär väl inte rekommenderas till gravida kan jag tänka mig.. så var lika bra att dra bort den innan kände jag. Hoppas den slutar jävlas med dig Supers.

Var hos läkaren idag.. min pollenallergi blev för plågsam. Har inte tagit några mediciner då de receptfria inte får tas om man är eller planerar att bli gravid. Försökte leva med allergin, men igår vart det för jobbigt. Så eftermiddags fick jag läkemedel utskrivet på recept som man kan ta som gravid och jag mår redan bättre! Vilken befrielse att slippa allt kliande i näsa, gom och ögon och behöva nysa 1500 ggr/dag. 

Svar på tråden IVF under 2014