• BinniBoo

IVF under 2014

maddddan skrev 2014-06-10 23:12:47 följande:
    Jag va hos tandläkaren idag inga problem med bedövning trots gravid fråga då jag lagade en tand jag bet sönder igår :/ Dom tog även en röntgen bild vilket dom va tvugna för å se stt inte mer av tanden längre ner va sprucken! Men fick dubbla "överdrag" på mig å dom sa deras röntgen inte ger lika mkt strålning som vanliga å stt en bild aldrig e någon fara :)

Eftersom jag nu kunde göra det innan så är det ju bättre.. försöker ta så lite mediciner som möjligt under en graviditet.

Supers fortsätter hålla tummarna för dig!!

Själv blir jag galen snart.. vaknar runt 3 ggr per natt varav 2 utav ggr måste jag upp och kissa.. brukar aldrig kissa på nätterna annars!
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • BinniBoo

Yes!!! Tog ett gravtest och det var negativt så då vet jag att otrivillen är ute ur kroppen iaf och om jag tjuvtestar så är det inte den som spökar om det blir ett plus.

• BinniBoo

Jag har bunkrat upp med 4 CB digital. Tog dock en i morse för att se om otrivillen var ur kroppen så har tre kvar nu.

• BinniBoo

Ju fler dagar som går desto mer graviditets symptom får jag.. det konstiga är att jag ändå är så pass lugn.. jag har liksom "vetat" från insättningen att jag är gravid.. jag har känt mig 100 procent säker sen dag 1 av någon anledning. Är bara på RD5 så återstår att se om jag nu har rätt eller om det är lutinusen som spökar bara.. undrar hur tidigt man kan se ett plus med CB digital..

• BinniBoo
    Supers skrev 2014-06-12 18:41:44 följande:
    Härligt att höra. Med rfsu känsliga test kan man test 4 dar innan bim..borde nog funka med cb oxå.

Här börjar det komma lite brunaktiga flytningar :/

Jag har ju 3 test att fördela ut men vet inte hur jag ska fördela dom. Vet bara att ett ska jag ta på Test dagen, RD15.. verkar ju inte vara nån större mening att testa nya RD10 eller?

Åh nej. Hoppas inte det är mensen som är på g för dig
  • BinniBoo
    BinniBoo skrev 2014-06-12 19:04:07 följande:
    Jag har ju 3 test att fördela ut men vet inte hur jag ska fördela dom. Vet bara att ett ska jag ta på Test dagen, RD15.. verkar ju inte vara nån större mening att testa nya RD10 eller?

Åh nej. Hoppas inte det är mensen som är på g för dig

Innan skulle det stå inte nya! Vet inte vad mobilen fick det ifrån haha
  • BinniBoo
    Supers skrev 2014-06-13 06:27:52 följande:
    Jahapp bara konstatera att det gick åt helvette även denna gång :( Minus på den extra känsliga stickan ock kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Så less, arg , besviken i nästan 3 år har vi försökt nu 2 ET och 2 FET. .....hoppet om ett barn börjar tyvärr ta slut känns som lika bra att inse att det aldrig kommer bli ett barn.
    Blääää!
    Åh nej! Beklagar :( styrkekram!
  • BinniBoo

Nej nu börjar det bli olidligt! Tänker typ bara på att ta ett gravtest hela tiden! Hur tidigt har ni andra plussat, vilken RD? Är ju bara på RD7 i morgon men har läst om folk som plussat på RD6!! Men det kanske var med ett fem dagars? Har ju tre test att spendera.. funderar på att ta ett på söndag morgon, RD8.. eller ska jag försöka hålla mig till tisdag, RD10? Åh blir ju snart galen av denna väntan!

• BinniBoo

Kunde inte hålla mig och tog ett test i morse på RD7.. negativt.. nu ska jag försöka hålla mig tills RD10 iaf tills nästa test.

• BinniBoo

RD9 idag.. Insåg igår att jag är ett testfreak och eftersom jag bara hade två CB digital kvar, varav ett ska användas på testdagen på söndag, beställde jag nya test.. Bara för det  så visade det sig att jag inte behövde det..

• BinniBoo

Idag är det min officiella testdag.. Testade ju i måndags med CB digital och fick "Gravid" men man måste ju testa på sin testdag med.. och denna gång körde jag ett gammalt hederligt gravtest och det var ju ingen tvekan om att det är ett plus är inte

• BinniBoo
    LadyMaria skrev 2014-06-22 13:53:07 följande:
    Hej alla kämpar :) Efter att jag bara suttit och läst och googlat som en galning tänkte jag själv hoppa in i forumet.

Gjort vår första ivf/icsi behandling med ET förra söndagen 15/6.

Tjuvtestade imorses.. negativt. :( Har sett att många fått svaga plus tidigt. Känner mig så deppig..

Jag fick negativt på RD7 men positivt på RD9. Testa med cb digital. Där finns ingen tvekan till om det är svagt plus eller om man ser i syne. Där är det klart och tydligt gravid eller inte.
  • BinniBoo
    Nicka skrev 2014-06-22 18:31:18 följande:
    Grattis till plusset! Jag gjorde också mitt test idag på "riktiga" testdagen (: så du och jag är nog lika långt gångna om appen räknat rätt så är jag nu i vecka 6 (:

Nja.. jag är i vecka 5 (4+3). Hade äggplock 5/6 och insättning 7/6.
  • BinniBoo

Man räknar äggplock som ägglossning.. vid FET räknar man nog likadant.. om det är två dagars, räknar man ägglossningen två dagar innan FET.. så man räknar inte på senaste mens utan på ägglossning.. annars blir det nog rätt missvisande. 

• BinniBoo

Då har man ringt och meddelat Sahlgrenska om att IVFen lyckades och jag är gravid. Fick tid till VUL 30/7. Kommer ju hinna längta ihjäl mig tills dess haha. Men det var faktiskt precis den veckan jag ville ha. Gjorde VUL i samma vecka med sonen och då såg man klart och tydligt att det var en bebis, inte bara en klump :)

• BinniBoo

Har fått tid till VUL 30/7 på Sahlgrenska (vecka 9+6) och inskrivning hos BM i min kommun 7/7 (vecka 6+4)..
    Känns lite som omvänd ordning egentligen?

• BinniBoo
    Starshaped skrev 2014-07-04 12:33:48 följande:

Hur många IVF-försök har ni alla gjort? Och hur många har lyckats på första försöket? Kram till er alla!

Vårat tog sig på första.. men sen har vi inga "fel" på oss utan det är bara mina äggledare som är bortopererade pga en skada som kopparspiralen orsakat.. Så vi behövde bara en mötesplats som läkaren sa :P
  • BinniBoo

Idag var jag på VUL och allt såg perfekt ut med bebis. Men jag förstår inte riktigt hur läkaren räknat? Om man räknar äggplocket som ägglossning (som jag fått förklarat att man gör?) Så är BF 25/2. Men läkaren sa idag att BF blir 26/2?

Hade äggplock 5/6 och insättning 7/6.. blir förvirrad nu..

• BinniBoo

Nja... skulle jag gå efter senaste mensen skulle BF bli först 2/3. Min testdag var två dagar innan beräknad mens till och med.. de tidigaregjorde min normala cykel. Har hört att man räknar äggplock som ägglossning och det var den 5/6 och enligt FL och BMs uträkning blir BF då 25/2..

• BinniBoo

Nån som vet vad det kostar att göra ett återinförande på sahlgrenska? Har gjort ivf där en gång (landstinget bekostade) och det tog sig direkt men har 2 st kvar i frysen och funderar på vad det kostar sen när vi vill ha ett syskon till bebis.. är inte aktuellt nu på nåt år men vill ha en uppfattning om priset bara :-P

Svar på tråden IVF under 2014