• Starshaped

IVF under 2014

NikitaAntoinetta skrev 2014-05-22 14:02:55 följande:
    Jaha okej aaa fick också ett sånt samtal från dem om de när ja väntade på att få börja men hafe BMI på 29 något men min gynekolog sa att den låg på 30 så blev lite fundersam :P går på ivf Stockholm har gjort korta protokollet som är på 2 veckor. Inget fel på mig,utan på min Man.Med gonal-f och Orgalutran. Har gjort ICSI då sprutar dom rakt i ägget. Imorgon är det ruv dag 14 av 18 så tänkte tjuv testa. :) oj va duktigt av dig :) ja gick ner från 103 till 85 kg med lchf men gått upp nu 5 kg av medicin osv. Så nu blir det att hoppas på ett + :) du får berätta hur det går för dig när du fått börja :D Kram!

För att vara med i studien behövde BMI vara över 30... Men jag har aldrig räknat BMI innan, så jag har egentligen noll koll :) haha! Förstod bara hälften av det du skrev, är som sagt rookie på detta! Men fattade så mycket att ni är en bit påväg, och inväntar på "besked", hoppas innerligt ni får ett PLUS!!!. Ska hålla alla tummar jag har för det! Vart i Sthlm går ni? Och bor? Kram
  • Starshaped
    NikitaAntoinetta skrev 2014-05-22 18:43:28 följande:
    Ahaa okej :P aaaa är på ruv dag 13 idag :) vi stod i kö på Huddinge ks men andrologen sa att kö tiden kunde va lång. Så vi nyttjade vårdgarantin fick på ivf Stockholm i Stadshagen vi bor i Huddinge :) själv då??

Ja, upp till ett år.. Det var därför vi hoppa på studie-tåget :) Vi bor i Årsta :) Hur länge har ni försökt? Och hur gamla/unga är ni? Kram
  • Starshaped
    Primolut88 skrev 2014-05-23 19:07:03 följande:
    9 befruktade och insättning på tisdag

Wiii! Fasen vad HÄRLIGT! :)
  • Starshaped

Åhhhh vad hääääärligt!!! Grattis! :) sååå glad för er skull! Ingen fara med segt svar, svara när du kan! :) Ja nästan grannar! ;) Vi ska träffa Reproduktionsenheten på onsdag nästa vecka och få introduktion av första behandlingen :) KRAM och åter igen GRATTIS! [quote=73320692][quote-nick]NikitaAntoinetta skrev 2014-05-27 12:17:24 följande:[/quote-nick]Förlåt för segt svar :) jaha inte långt från oss :P jag blur 27 i augusti sambon 28. Är alla fall gravid nu tig redan test i fredags, fast idag var min test dag. Får hoppas att jag har en liten kämpe där inne som stannar kvar :D Hur långt har ni kommit nu?? :)

• Starshaped
    NikitaAntoinetta skrev 2014-05-27 12:17:24 följande:
    Förlåt för segt svar :) jaha inte långt från oss :P jag blur 27 i augusti sambon 28. Är alla fall gravid nu tig redan test i fredags, fast idag var min test dag. Får hoppas att jag har en liten kämpe där inne som stannar kvar :D Hur långt har ni kommit nu?? :)

Haha, mitt senaste inlägg var svar på detta! Och till NiktiaAntoinetta :)
  • Starshaped

Någon som börjat med nässpray (endast) och vad fick ni för resultat? Och hur länge spraya ni? Ska på första besök på onsdag, och det lutar åt nässpray tydligen. Har fattat det som att det är en längre kur.. Tacksam för svar.

• Starshaped

Vi har inte ens startat vår resa, men jag är redan nervös och pirrig. Ska träffa Reproduktionsenheten idag och få höra vilken behandling jag/vi får...

• Starshaped
    Supers skrev 2014-06-03 09:56:11 följande:
    Jag har börjat med spray båda 2 ggr. Jag fick börja med 3ggr om dan i varje näsborre, i ca w veckor. Sen när jag började med sprutorna blev det 3 ggr om dan men bara en näsborre. .fram tills äggplock el 2 dar innan ÄP.

Hur många veckor? :) och hur gick det? Kram
  • Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-06-27 17:59:29 följande:

Vi ska/skulle börja vår första ivf i slutet på september. Fick ett samtal från reproduktionsmedecin på SU igår. De ska starta en studie för oss som har BMI mellan 30-35. Antingen kör man ivf så snart som möjligt eller så får man gå ett viktminskningsprogram på 12-16 veckor. Man blir lottad till en av grupperna. Så sista juli får vi gå på vårt första besök.

Är redan nervös men det känns som att det är bra vilken grupp man än skulle hamna i.

Ingen annan som ska göra samma grej?

Vi är med i den studien med! Fast går i Sthlm, på Huddinge. Jag hamnade i viktreduceringsgruppen och har gått ner 20 kg på 10 veckor!!. Ska starta behandling antingen nu i veckan (beroende på om mensen kommer eller ej) Ångrar verkligen inte att vi hoppade på denna chans, mår jättebra och nu har vi de bästa förutsättningar att lyckas med äggplockning/IVF som är beräknat att bli månadsskiftet aug/sep. Kan varmt rekommendera viktreduceringsgruppen, även om man inte själv får välja :) Kramar och stort lycka till! Ser fram emot att höra hur det går för er :)
Svar på tråden IVF under 2014