• Nicka

IVF under 2014

Tabletterna gör de dom ska, men de gör fruktansvärt ont :( har panik och vill krypa ur kroppen :( ringde 1177 för att kolla om de va ok med citodon, och de va de, men hon tyckte att alvedon, värmedyna och att härda ut va vad jag skulle göra :( :( inte ok att behöva ha så ont och härda ut mår ju redan så jävla dåligt!!

• Nicka

Idag har jag inte så ont som tur är men blöder som bara den :( använder just nu barnblöjor som jag hade hemma, visst förstod jag att de skulle bli mycke riklig blödning, men frågade igår på sjukhuset va hon rekommenderade mej att köpa svaret va bindor?! Bättre hon sagt köp blöjor att ha första dagarna..vågar knappt sova för rädslan att blöda igenom allt :( idag va sambon tvungen att jobba :( pissigt! Jag har bestämmt mej för att vara hemma denna vecka sen se hur jag mår både fysiskt och psykiskt.

• Nicka

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

• Nicka

Jag har inte fått några ordinationer angående mat eller så,tror på att leva som vanligt visst man behöver ju inte överdriva :) tycker man ska kunna unna sig lite för de är ju en stor process och mycke man ska igenom. Lycka till!!

• Nicka

Igår va jag på gyn och allt såg bra ut efter missfallet så skönt att veta. Fanns lite kvar men de kommer kroppen själv att sköta så nu är de vänta som gäller, men håller man på med IVF så är man ju tyvärr van att vänta.. Fick en jättebra läkare som ställde massa frågor och jag berättade hur de kunde ha skött missfallet bättre med allt vad de innebär och talat om mer om hur de kan vara och bli. Jag missade dock att fråga när vi kan ha "mys" igen kanske någon här som har koll ;) imorgon skall jag till en samtalsterapeut hoppas med de få prata ut för att mentalt gå vidare.

• Nicka

Nej va trisst tintingbg :( hoppas du frisknar till! Hoppas du får göra plocket ändå vet att dom är lite försiktiga och de är ju på ett vis bra, vet att vi fått ett nummer man ska ringa om man blir sjuk ( carlanderska ) hur andra kliniker gör har jag ingen aning om.

• Nicka

Grattis primolut :) och grattis och lycka till Lokattis :) här går vi och väntar på mens,hur lång tid efter missfall har ni fått vänta?

• Nicka

De har gått fyra veckor nu,och har i några dagar kännt nånting i "tjejmagen" så förhoppningsvis är de nått på G

Svar på tråden IVF under 2014