Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

varför måste jag äta större mängd än normalt för att bli mätt??

tränar man mycket så behöver man äta mycket också.
    Jag är 158,5cm lång (ja lång inte kort :p) och käkar lika mycket som min man (ibland t o m mer) som är 187cm lång, och det är för att jag tränar mer än honom.
    Han tränar i ettapper, långa pass, 4 timmar på cyckeln i ett svep, jag tränar 40- 60 minuters pass 5ggr i veckan istället.

de dagar han har maraton på cyckeln så äter han ju mycket mycket mer än mig och jag undrar vart allt det han är får plats?, för han är ju vältränad haha.

• Fjärilslarv
    Anonym (onormal?) skrev 2014-02-06 10:44:27 följande:
    Hmm...jag tränar 2 timmar 7 dagar i veckan...men det är ju enbart en förbränning på 500 kcal typ...då borde man inte vara så himla hungrig tycker jag :-/
    när jag har kört mina kampsportspass som är 40-45 min 2ggr i veckan så kan jag äta en hel kossa utan problem känns det som ;).
    Jag kör visserligen "bara" träningsdvd men är så slut efteråt att jag inte kan stå på benen på en ca 5-10 min utan måste ligga på golvet och hitta mina lungor som har försvunnit någonstans upp i öronen ;).
  • Fjärilslarv
    Lena skrev 2014-02-06 12:44:45 följande:
    Kroppen förbränner även mer efter träningen och muskler behöver energi även om man inte direkt använder dem. Jag tycker inte alls det är orimligt du äter massor när du tränar så mycket. Men du kanske skulle äta lite mer fett för mättnad och bättre energifördelning.
    precis! Kroppen förbränner ju massor i vila mellan träningarna. så en 2500-3000kcal är inte orimligt för dig att äta ts.
  • Fjärilslarv
    Anonym (onormal?) skrev 2014-02-06 10:44:27 följande:
    Hmm...jag tränar 2 timmar 7 dagar i veckan...men det är ju enbart en förbränning på 500 kcal typ...då borde man inte vara så himla hungrig tycker jag :-/
    Din kropp hinner inte återhämta sig mellan passen, sänk till max 4-5ggr i veckan.
  • Fjärilslarv
    Skepparen skrev 2014-02-07 11:42:21 följande:
    Sju frukter plus fruktsallad om dagen är inte långsamma kolhydrater någonstans.

Jag tror att du har svårt att känna igen din mättnadskänsla. Att vara mätt är inte att känna sig som en stoppad korv som aldrig vill äta mer så länge man lever. Ät långsammare och begränsa portionsstorleken ett par veckor. Sedan kommer du att kunna äta normala portioner och bli mätt ändå.
    hon har frukterna I sin sallad.
  • Fjärilslarv
    Anonym (onormal?) skrev 2014-02-07 14:33:15 följande:
    Hur menar du nu? Allt jag stoppar i mig tas väl upp av kroppen?
    njae då skulle vi inte bajsat eller kissat.
Svar på tråden varför måste jag äta större mängd än normalt för att bli mätt??