varför måste jag äta större mängd än normalt för att bli mätt??
Jag är en 26-årig tjej, vältränad men ändå smal och har sedan jag började träna på gymnasietiden alltid haft stor aptit. Jag äter inga små mängder utan det är ordentliga portioner! Jag äter givetvis nyttigt med stoooora mängder grönsaker när jag äter middag tex. Men oavsett vad jag äter så krävs det mycket för att jag ska bli mätt.
Jag kan lätt äta upp en hel pizza tex för att ge ett exempel. Nu äter jag typ aldrig pizza men de få gånger jag har gör det så går det åt en hel pizza lätt!
Jag äter ca 7 frukter på en dag och detta är på en och samma gång när jag gör fruktsallad till mellanmål.
Jag skäms över min stora aptit och detta har bidragit till att jag har börjat spy upp maten för att jag är livrädd för att bli tjock...jag har aldrig varit tjock eller överviktig men när jag nu har börjat räkna kalorier och läser på om hur stor mängd av allting man bör äta så får jag ångest då jag äter betydligt mer än vad som räknas som "normalt".
Tex om jag skulle äta havregrynsgröt så behöver jag minst 2 dl havregryn i min portion.
Mackor kan jag äta 6 st för att bli mätt, nu äter jag aldrig det då det är sjukt onyttigt men bara som exempel.
Jag blir inte mätt på en normal portion utan jag måste ha lite extra och då pratar vi inte om att bli äckligt mätt utan en lagom mättnadskänsla...
Detta är pinsamt när man är på middag..för jag verkligen älskar mat och jag har ju så stor aptit att jag kan äta så himla mycket...
Och nu har man då dragit på sig en förbannad ätstörning pga detta.... Varför är jag så onormal och måste äta så förbannat mycket för att bli mätt??? Känns som jag är den enda tjejen på jordklotet som har detta förbannade problem......