• Love8707

Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ

Jag är 27 år min man är 29 vi har tre barn tillsammans å vill ha ett fjärde barn nu men omgivningen säger NEJ inga fler barn det räcker nu för er. Hur ska man göra? våra barn är 7 år , 4 år å 3 år. Jag vill så gärna ha en bebis till men vill ju inte att ens familj ska klaga på än å är det någon skillnad på 3 å fyra barn???

Kan ni ge mig några goda råd hur man ska göra å vad man kan säga till omgivningen att man vill ha ett barn till...

• Svar på tråden Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ
  • viseversa

Men omgivningen har väl inte ett SKIT att göra med hur no lever ert liv? Låter helt sjukt att dom talar om för ER när ni inte ska ha fler barn. Skit i vad andra säger och skaffa er en liten 4a. Jag har 4 barn själv och ner det är inte så stor skillnad på 3 och 4. Man har som 3 barns förälder redan händerna fulla liksom.

• straw2008

Varför diskuterar man det med en släkting ? Eller är det era andra barn som inte vill ha fler syskon?

I kinamockaskogen.....
  • Lindsey Egot the only one

Jag har skällt ut folk i vår släkt som lägger sig i vårt liv. De har inte hjälpt oss ett dugg öht och vi har aldrig bett om hjälp ändå har de mage att klaga på hur många barn vi har. Det tycker jag är ouppfostrat, oförskämt och visar på brist av intelligens.

• Love8707

Våra barn vill ha fler syskon men mina föräldrar å min mans föräldrar säger stop inga fler barn tre räcker gott å väl. Å det känns lite tråkigt att man ej kan dela en graviditet med dom å det känns ej så kul å föda fram barnet när dom ej vill ha fler barnbarn. Jag vet det e våra liv men man vill ju dela glädjen med sina föräldrar.

• Monchichier

Är det du som vill ha en 4a och du räknar mannen som omgivning som säger nej?

Jag förstår inte vad problemet skulle vara annars..

• Love8707

mannen vill helst ha två barn till omgivningen är mina föräldrar å hans föräldrar

• Dixie

Hjälper era släktingar er mycket med de 3 barn ni har? Annars förstår jag inte varför de kan ha åsikter om hur många barn ni skaffar?!

Love8707 skrev 2014-02-06 23:00:47 följande:
    Våra barn vill ha fler syskon men mina föräldrar å min mans föräldrar säger stop inga fler barn tre räcker gott å väl. Å det känns lite tråkigt att man ej kan dela en graviditet med dom å det känns ej så kul å föda fram barnet när dom ej vill ha fler barnbarn. Jag vet det e våra liv men man vill ju dela glädjen med sina föräldrar.

Ni skaffar väl inte fler barn för att era barn vill ha fler syskon??
  • Love8707

nej det hjälper inte till så mycket, vi tar hand om våra barn själva å nej vi skaffar inte fler barn för att våra barn vill ha fler syskon, vi vill ha fler barn...

• lövet2

Omgivningen har alltid åsikter. Om vi skulle ha frågat släkt och familj i förväg, så hade det inte blivit fler än 3 barn för oss heller. Nu struntade vi i stället i att fråga, och så presenterade vi bara fakta för dem när jag väl var gravid.

Svar på tråden Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ