• Semlans

Bad soc om hjälp...

Anonym (slutmamma) skrev 2014-02-09 21:28:47 följande:
    *puschar*

Finns det någon som vet hur man gör?
    Hej!

Lider med dig. Jag har erfarenhet av att hjälpa mammor i precis din situation, så skicka mig ett PM så får du mina kontaktuppgifter. Jag kan definitivt hjälpa dig med soc och det juridiska inledningsvis tills du vet om du vill gå till domstol.

Hör av dig!
  • Semlans
    Anonym (Flytta) skrev 2014-02-10 23:37:23 följande:
    Börjar med en enkel och det är att "alla" här ställer en ny fråga medan samma fråga varit uppe tidigare i forumet fast för ett annat par. Kanske finns lösningen i någon annan tråd. Använd forumets sökfunktion för att se liknande trådar.

Vidare kolla med domstolarna och sök efter tidigare avkunnade domar rörande ett fall likt ditt. Det måste finns domslut från tidigare som du kan söka stöd ur. Du kan begära ut dessa.

Ring någon av de stora advokatbyråerna, de med resurser att klara "allt". Förslagsvis Advokatfirma Vinge eller Advokatfirma Glimstedt. Att springa hos lokala jurister kanske inte alltid är bästa sätt, även om de naturligtvis kan vara bra de också.
    Att jämföra med vägledande avgöranden kan ge en bra tips på vägen men i vårdnad-, boende, och umgängesmål gör en bedömning i det individuella fallet. Bara för att HD dömt på ett sätt i ett mål behöver inte i dessa ärenden behöva att andra instanser följder det avgörandet. Mycket sällan det hänt när det kommer till avgöranden om barn. Men visst finns det svaga röda trådar. Tex hur de dömer vad gäller umgängessabotage, hur de ser på samarbetsproblem etc. Men även där kan det dömas helt olika. Bra att få ideer ur håller jag dock med om....

Fk
    Vinge är en affärsjuridisk byrå och sysslar inte med familjerätt. Glimstedts likaså, endast affärsjuridik .
Svar på tråden Bad soc om hjälp...