Inlägg från: Anonym (Flytta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flytta)

Bad soc om hjälp...

Flytta till en annan kommun, soc kanske är bättre där...

• Anonym (Flytta)

Totalt ohållbart konsultera en familjerättsjurist, det här måste gå att lösa. Alla problem går att lösa. Skaffa en extra mobil där du sköter kontakter med vänner och familj så det är riskfritt för dig. Låt det kosta lite för din hälsa är värd mer än allt. Vet flera som fått processa och visst några kr blir det men du blir ju också fri.

• Anonym (Flytta)

Börjar med en enkel och det är att "alla" här ställer en ny fråga medan samma fråga varit uppe tidigare i forumet fast för ett annat par. Kanske finns lösningen i någon annan tråd. Använd forumets sökfunktion för att se liknande trådar.

Vidare kolla med domstolarna och sök efter tidigare avkunnade domar rörande ett fall likt ditt. Det måste finns domslut från tidigare som du kan söka stöd ur. Du kan begära ut dessa.

Ring någon av de stora advokatbyråerna, de med resurser att klara "allt". Förslagsvis Advokatfirma Vinge eller Advokatfirma Glimstedt. Att springa hos lokala jurister kanske inte alltid är bästa sätt, även om de naturligtvis kan vara bra de också.

• Anonym (Flytta)

TS sätt dig in i Soc regelverk och undersök om de handlar efter sina egna regler eller om det finns något du kan stödja dig på i dem samma. Känns lite som om Soc mer motarbetar dig än hjälper dig.

• Anonym (Flytta)

TS tycker nästan att du kunde lämna in en orosanmälan mot pappan istället så att du blir "målsägande" istället... Typ att flytta fokus.

• Anonym (Flytta)

jag tycker det är bedrövligt hur de utsätter dig. De dokument du besitter rörande mannens oförmågor borde ju lika gärna kunna ligga till grund för en motriktad anmälan. Men jag har full förståelse om detta fullständigt suger musten ur dig men den oro som detta kan skapa. Hoppas du når framgång i din sak, uppdatera gärna hur det går.

• Anonym (Flytta)

TS dra upp service tingsrätten och se till att få ett definitivt slut på det här. Jag har haft " nöjet" att följa tråden och känner att du måste få ett avslut så att du inte förstör din egna psykiska hälsa totalt. Som du säger att du inte bryr dig vem som får vårdnaden och ja då går det ju smidigare i rätten då du visar vilja till samarbete vilket borde kunna gynna dig. Så här kan du ju faktiskt inte ha det längre. Ditt eget liv har ett värde och också fröken är viktig . Ta det till tingsrätten nu och få det överstökat så känns det bättre sedan!

• Anonym (Flytta)

Man skall inte vara rädd för att pröva det i rätten, långbänksprocesser utarmar ju bara TS själv. Med Soc är det väl lite som så...att väck inte den björn som sover....

• Anonym (Flytta)

Bra TS jag tror tyvärr att tingsrätten är den enda instans som duger i detta fallet. Självfallet skall man så långt möjligt söka lösa detta i dialog eller vanliga familjerätten för att inte köra upp det till tingsrättsnivå. Det är klart att du skall ha fullt umgänge. Vidare måste det vara tungt för dig psykiskt att få en massa anklagelser riktade mot dig utan saklig grund...Allt sådant måste ju utredas.
    Det vore kanske inte så dumt om TS fick fullvårdnad. Uppdatera gärna i tråden hur det fortlöper i rätten. Har du fått datum för rättegång ännu?

• Anonym (Flytta)

TS har ju gjort allt för barnen och satt dem i första rummet. Samtidigt måste alla jämkanden från hennes sida innebära en stor negativ psykisk belastning för henne att ständigt vara den som står tillbaka. Naturligtvis går barnen först men den part som hela tiden tar skuld och last mår ju till slut väldigt illa.
    Tingsrätten är ju absolut sista vägen och där får man hoppas att TS når upprättelse och att hennes barn får lugn och ro.

• Anonym (Flytta)

Ja skadestånd för lidandet kan ju på ett vis bli som ett mindre plåster för såren samtidigt finns ju risk för att om du kräver sådant att du gör mannen ifråga än mer omedgörlig i framtiden. Att det kanske väcker än större hämndbegär, men det vet förstås TS själv bäst. Sedan att prova Soc och dess utredning i domstol det är lite samma funderingar jag har där att visst man kan få dem fällda men å andra sidan kan man få svårt att samarbeta med dem senare då det kan väcka ont blod hos dem. Jag skall ta ett eget exempel där jag företrädde ett företag vilka råkade ut för stora kostnader tack vare att det visat sig att ett privat besiktningsorgan hade fuskat tidigare. Den svenska övervakande myndigheten rådde oss att dra dem inför rätten men vi avstod. Detta beroende på att sett till tidigare rättsfall så visst kan vi få rätt mot besiktningsorganet men då vi stod i beroendeställning mot dem också framåt så fanns stor risk för vedergällning i fråga om svårighet i samarbete framåt, därav bet vi i sura äpplet.
    Lite samma kan jag känna med TS här att hon kan komma att behöva Soc på sin sida också i framtiden och drar man dem rättsligt finns risken att de fälls samt att de förlorar i anseende/tappar ansiktet offentligt och då kan det bli svårighet i framtiden. Men TS lyssna till dina jurister de kan just sitt område jag tog bara ett exempel från livet.

• Anonym (Flytta)

Vad har TS jurist tipsat henne att göra? För visst du kan både göra rätt och vara snäll men det är ju tyvärr inget du vinner på i en pågående konflikt. Ta upp problemet med ditt biträde för att se om ni kan komma med någon motåtgärd. Jag har följt tråden hela vägen och tycker det verkar som om TS varit den som gjort mest eftergift och hela tiden haft ambitionen att hitta en fredlig lösning. Kanske är det dags nu att sätta hårt mot hårt.

Svar på tråden Bad soc om hjälp...