• Aniiee

Har du ätit frukost idag?

Ja, har du det? Vad blev det? Blev det något särskillt för att det var Söndag? Tell me! Jag behöver frukostförslag....

Yaoi is the opiate of the fangirls
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ätit frukost idag?
  • Aniiee
    Monchichier skrev 2014-02-09 22:34:22 följande:
    Mja, vågar inte titta på hur mycket socker det innehåller. 
    Perle de lait är som danonino, yoghurt i liten portionsförpackning.
    Aha! Då förstår jag.
  • Blekinge01

ja, 2 mackor med mosad avokado och skivad tomat. Sjukt gott! lite salt eller citron på piffar upp.

• Aniiee
    DenNamnbitne skrev 2014-02-09 22:30:43 följande:
    Massor med frukost - alltid! Om jag inte fick käka frukost skulle jag inte se någon anledning till att stiga upp. Frukosten är det som gör att man blir pigg och glad hela dan. Cornflakes med mjölk och kräm, en mjuk smörgås med tex leverpastej eller honung och en hård smörgås(Leksands brungräddade) med ost, ibland fler mackor. Minst tre koppar te. Helst någon god sort som Lapsang Soushong, Sir William, Fortmason, Sir Scott eller något annat traditionellt te.  
    =) En frukostentusiast! 

Nu blev jag hungrig. Jag kanske gå och hitta någon frukostlunchmiddagsnattamat......
  • Aniiee
    Blekinge01 skrev 2014-02-09 22:37:47 följande:
    ja, 2 mackor med mosad avokado och skivad tomat. Sjukt gott! lite salt eller citron på piffar upp.
    Det låter också gott. Avokado är gott, det borde man äta mer av....
  • Limpan3

Ja, bacon och ägg och kaffe.

• La Lola

Jo, min pojkvän "tvingade" i mig ett glas yoghurt o två hårda mackor med leverpastej o gurka....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • EnEnkelTulipan

Ja, jag älskar frukost och speciellt på helgen när man kan ta sig tid! Idag åt vi scrambeld eggs, knaperstekt bacon och en liten skål med yoghurt och müsli. Till det en kopp kaffe, ett glas jouice och ett glas vatten. Och en vitamintablett ;)

Annars tycker jag om gröt, ägg i flera former (kokta, stekta, omelett, skivade på mackan, äggröra med smör och kaviar), färsk frukt som melon skivad på tallriken eller blåbär, hallon, banan på naturell yoghurt. Färskpressad apelsinjuice, småyoughurt, smörgås med räksallad, ost och skinka, rostbiff och potatissallad. Lyxar vi till det ordentligt, vilket inte händer så ofta, kan det bli en crossiant med nutella... Mums!

• lövet2

Ja, jag äter alltid frukost. Vill ha samma sak varje dag. Proviva, 2 mackor med messmör, en tallrik filmjölk med Havrefras. Först när frukosten landat i magen ordentligt dricker jag kaffe.

• Aniiee
    lövet2 skrev 2014-02-09 23:10:11 följande:
    Ja, jag äter alltid frukost. Vill ha samma sak varje dag. Proviva, 2 mackor med messmör, en tallrik filmjölk med Havrefras. Först när frukosten landat i magen ordentligt dricker jag kaffe.
    HA! Jag trodde jag var den enda i sverige som fortfarande tycker om messmör!

Tack för att ni delar med er, allihop. Jag ska fortsätta klura på hur jag ska komma ihåg att få i mig frukost. Det är ju helt klart lättare när man har ett hum om vad man ska äta =)
  • EnEnkelTulipan
    Aniiee skrev 2014-02-09 23:19:14 följande:
    HA! Jag trodde jag var den enda i sverige som fortfarande tycker om messmör!

Tack för att ni delar med er, allihop. Jag ska fortsätta klura på hur jag ska komma ihåg att få i mig frukost. Det är ju helt klart lättare när man har ett hum om vad man ska äta =)
    Till vardags äter jag lite yoghurt hemma med müsli, har lång resväg till jobbet och vill inte åka på tom mage. Sen på frukostrasten brukar jag ta fram ost på tub (sån där som finns i massa olika smaker) och breda ut på en smörgås jag tog upp från frysen innan jag lämnade hemmet som hunnit tina på vägen. Väldigt oglamoröst :) tur att helgerna finns så man kan lyxa till det! Men jag äter nog mer brunch på helgen? Brukar bli en sen men ordentlig "frukost" iallafall
Svar på tråden Har du ätit frukost idag?