• mammajuni

Pergotime

Hej hej, jag hoppar också in här!

Har idag fredag 14/2 tagit sista tabletten på min första enkelkur med pergotime. Har ej haft minsta biverkning eller känt mig annorlunda på nått sätt, det kanske kommer???

Jag har ett barn redan som är tillverkad utan hjälpmedel, men nu hade vi försökt så länge att dr på gyn tyckte jag kunde testa med pergo och se om det hjälpte mig att få igång ägglossningen, Jag har nog inte direkt gjort nån utredning på varför det inte funkar, är lite överviktig och då gör dom inte så mycket förrens man gått ner i vikt, därför var väl denna läkaren jag träffade av den lite mer snälla varianten och ville jag skulle testa detta ändå..
    Däremot så såg dom ärrbildning på livmodern när jag fick mitt första barn med kejsarsnitt. Sen efter det har jag haft väldigt ont i magen stundtals inför mensen och sökte därför hjälp mot endometrios som jag trodde jag hade. Så på den vägen är det... Troligtvis har jag inte ägglossning varje månad även om jag har haft regelbunden mens sen den kom tillbaka efter min första graviditet.

Är det bara jag som tycker att kroppen spelar en ett spratt ???

• mammajuni
    KnytetsMamma skrev 2014-02-17 07:09:02 följande:
    Vad dumt att jag började läsa denna tråd, jag kommer förmodligen få pergotime utskrivet då min mens inte kommit igång efter avslutad amning i somras. Har varit ganska peppad och positiv till det och möjligheten att få hjälp men efter att ha läst vad alla ni skriver här känns det inte så positivt längre....får försöka bortse ifrån vad ni skrivit om biverkningar m.m och hoppas att det faktiskt hjälper mig att få igång ägglossningen så att vi kanske kan få ett syskon så småningom....och så ska jag försöka leta upp en tråd där folk är positiva till pergotime istället...
    Hej...

Har precis ätit en enkelkur med pergotime och jag har inte haft några biverkningar alls hittills. Jag tror det är från person till person. däremot börjar det närma sig ägglossning och jag tycker mig känna att nått är på gång i magen men det är absolut inget som gör ont eller obehagligt. Jag försöker se hela denna processen positivt då jag väldigt gärna vill det skall funka så lite smärta här och där har jag räknat med innan jag började.

Lycka till och hoppas det kommer funka på dig!
Svar på tråden Pergotime