• KnytetsMamma

Pergotime

MrsMangrimm, var det provera eller primolut nor du fick utskrivet i samband med pergo? Fick du mens av dem? Eller började du med pergon utan blödning innan?

• KnytetsMamma

I have kid, har du börjat med pergo utan att ha någon blödning innan? Har det funkat för dig ändå att få igång ägglossning och kanske bli gravid efter?

• KnytetsMamma

Vad dumt att jag började läsa denna tråd, jag kommer förmodligen få pergotime utskrivet då min mens inte kommit igång efter avslutad amning i somras. Har varit ganska peppad och positiv till det och möjligheten att få hjälp men efter att ha läst vad alla ni skriver här känns det inte så positivt längre....får försöka bortse ifrån vad ni skrivit om biverkningar m.m och hoppas att det faktiskt hjälper mig att få igång ägglossningen så att vi kanske kan få ett syskon så småningom....och så ska jag försöka leta upp en tråd där folk är positiva till pergotime istället...

• KnytetsMamma

Jag ska förhoppningsvis också börja med pergotime nu inom kort och försöker undvika att läsa negativa trådar om pergotime och istället tänka att det faktiskt är många som blir gravid under de första kurerna. Det finns ju biverkningar av alla mediciner och jag tror att om man har googlat och läst på om alla biverkningar man kan få så tror jag att risken är större att man får biverkningar än om man inte vet något alls (lite placebo-effekt). Hoppas ni får ett plus snart sourpussy.

Svar på tråden Pergotime