• wassan

Pergotime

hej tjejer...vet inte om det är okej ifall jag hoppar in här med några frågor. det är min första kur så jag har massa frågor 
    jag har själv ÄL men har ändå fått pergo och hade äl i onsdags och har haft väldigt ont i tjejmagen typ som molvärk och trött mår lite illa osv, kan pergo ge dessa falska symtom? tror till och med jag fick lite nidis för nån dag sen 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-18 22:28:01 följande:

Självklart är det okej att du hoppar in! Jag hade väldigt ont, var hemskt trött och mådde inte alls bra förra veckan. Så det kan absolut vara tabletterna som gör det. Känner mig fortfarande lite konstig. Har även upptäckt att mina bröstvårtor gör, om du ursäktar franskan, jävligt ont. Det började igår. Maken sa även att de såg lite annorlunda ut. Nu håller jag tummarna för att proverna på torsdag ska vara positiva så jag kan få mitt efterlängtade plus! Lycka till till dig så länge!
    ååh håller tummarna! hoppas det har tagit sig, när ska du testa?
    det är ju svårt att skilja mellan de riktiga symtomen eller ifall de är tabletterna som fortfarande spökar ;( 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-19 07:32:07 följande:

Jag ska iväg imorgon och ta prover för att se om jag har haft ägglossning. Om allt har fungerat som det ska, så ska jag ha mens nästa vecka. Känns inte som någon större idé att kolla innan jag vet om jag haft ÄL. Då blir jag nog bara besviken och ledsen. Igen... Så just nu går jag bara och väntar på att tiden ska gå. Känner dock att jag inte riktigt är närvarande. Tankarna är på andra ställen. Vilket framför allt märks på jobbet... Men men, det kan det vara värt om det funkar som det ska!
    ååh håller tummarna hoppas det går bra<3 
    det är inte lätt att fokuserar på  annat så jag förstår dig 
  • wassan
    Demajbebis skrev 2014-02-19 18:49:54 följande:
    Ska börja på min andra Prego-kur om nån dag, sen är det inbokat ultraljud på dag 14, den 3 mars. Visar d äggblåsor så ska jag ta ovitrelle-sprutan igen o så får vi hoppas det tar sig denna gång! Håller tummarna för oss alla! Kram
    ååh håller tummarna<3
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-21 05:34:54 följande:
    ååh jag med känner exakt som dig och jag har bim nu på söndag, ifall jag inte plussar då lär jag bli väldigt besviken för jag mår skit ;(  jag har själv äl 

det är så svårt håller med fia, man vet inte vad tabletterna gör och inte gör det är förvirrande.

jag har inte lämnat prov men hur långt tid tar de innan du får svar ? 
  • wassan

ååh jag har sån enorm smärta i magen (typ som vid kraftig äl)
    är rädd för att mensen kommer

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 18:00:38 följande:

Usch då! Önskar jag kunde säga nåt som verkligen tröstar. Men jag kommer tyvärr inte på nåt annat än att jag håller tummarna att den inte gör det! Kunde jag skulle jag skicka över en brownie åt dig.
    åååh tack<3 mm såå gott med brownie du får äta några extra bitar åt mig också. jag har bim imon så jag hoppas den inte kommer usch ;( 

hur mår du? 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 18:15:27 följande:

Ta en extra för dig kan kan absolut offra mig till att göra! Jag håller verkligen på att den inte kommer och att du får ett plus. Jo, men det är ganska okej. Fortfarande väldigt känslig och har då och då ont. Annars så har jag det ungefär som jag skrev om häromdagen. Hur mår du själv, förutom oron för imorgon?
    ååh tack söta <3 
    väldigt glömsk men var är du i cykeln?? håller verkligen tummarna för oss..

jag känner metallsmak i munnen, illamående, trött, seg, ont i hela magen allt möjligt just nu ;( bläää 
    orkar inte bli besviken mer ;( 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 19:06:31 följande:

Klart du inte ska hålla koll på min cykel. Men jag har BIM på torsdag (tror jag). Jag kunde inte säga det bättre själv. Förutom metallsmaken så har vi ungefär samma. Nu är jag förvisso bara på första kuren, men jag känner precis som du. Är himla trött på att bli besviken. Jag vill så himla mycket att vi ska få plus på stickan. Nu är det allt vår tur!
    åh håller tummarna stenhårt<3 har du sen 2012 försökt utan att veta att du inte släpper ägg? 

jag har haft "lätt" för att bli gravid (tycker jag) de låter konstigt men tror det är sen 2011 slutet typ december månad vi började 
    (man vill inte komma ihåg sånt) 
    jag har lyckats bli gravid 3-4 gånger men alla har jag förlorat i mf/ma  en väldigt tidigt visste inte att jag var gravid, 
    två vid vecka 11 men slutat växa i vecka 7 och en i vecka 15 ;( 

såå jag är väldigt trött sen hade vi uppehåll i 3 månader i somras..
    det är lite bakgrund. 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 19:57:47 följande:
    ååh jag blir så ledsen av att läsa ;( jag tycker att de är lite lata och  tar inte tag i saker fort, när de uppstår komplikationer så väcks de till och börja säga ditt och datt, önskar jag kunde hjälpa alla med dessa problem för den känslan när man vet att det inte går är obeskrivlig
    månad efter månad tycker mensen upp ;( 

du har haft det väldigt tufft och jag hoppas det är sista kuren du behöver och sen får ni  er lilla mirakel, just nu har jag svårt att uttrycka mig är så besviken på att vissa har så svårt för att bli med barn..;( 
    men jag tror på att allt sker av en anledning så vi får vänta och se när den rätta tiden är inne.

jag hoppas innerligt verkligen väldigt mycket på att vår mens inte alls kommer tillbaka på minst 9 månade istället så ska de bakas bebis<3

kan förstå den enorma längtan, ;) 
    stor kram fina<3 
  • wassan

haha jag är väldigt vilse, jag är på äl+14 imon och då brukar jag ofta få spottings och veta att mensen kommer 
    så bim är inte förens 26 tror jag 

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 20:36:49 följande:
    jag förstår vad du menar men man blir lite ledsen när man hör att det inte går bra ;( 
    visst nu ska vi se framåt och tänka på att vi faktisk kommer lyckas.

jag vill att tiden ska gå så fort ;( ja jag har BIM den 26 det är väl på onsdag ;) 
    haha jag har så lätt för att glömma i skrivandes stund tänkte jag "när har hon då om vi ligger nära?" 
    fick skrolla upp och läsa igen ;) 

om jag testar så gör jag det antagligen på ons eller tors;) 

åh vad jag håller tummarna<3
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 21:03:25 följande:

Ja, jag har ju på torsdag jag. Åh vad jag verkligen hoppas vi lyckas! Vad gör du annars då? Jag ligger för tillfället i soffan. Är ensam hemma då Maken är iväg och spelar rollspel (är gift med en riktig nörd nämligen).
    ååh ahhaha roligt ju
    vad skönt.
    ja ligger också å gubben min är ute med några vänner 
    haha han behöver komma ut från all min tjatt och gnäll..
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 21:26:46 följande:

Jag tror att min kan ha resonerat ungefär likadant... Tror även att han behövde komma iväg. Vara lite social. Jag däremot trivs bäst hemma. Har alltid gjort, kommer alltid att göra. Jag är en sån som kan tänka mig vara hemma med barnen. Väldigt omodernt, jag vet. Men det är lite av en dröm att få bli hemmafru. Även om tvätt och städ kanske inte är mina favoritsysslor (är nog inte direkt jättebra på det heller), så älskar jag att vara hemma och pyssla och laga mat och baka. Så ja, det vore drömmen.
    ååh jag håller helt klart med<3 
    har också drömt om de, som du säger låter omodernt men i mina ögon känns de väldigt modernt och något jag verkligen vill i framtiden.

ååh vilka drömmar har man råd och klara av allt så får mannen jobba Flört 
  • wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-22 22:06:42 följande:

Trevligt att det finns fler som resonerar likadant. Jag anser att det är att ge sina barn en trygghet. Och det vore väldigt skönt att ha den energin till barn, make och hem. Slippa stressa, slippa sitta på jobb med hemlängtan, ha energi att laga bra mat och kunna ge sina barn all uppmärksamhet/energi. Jag verkligen hoppas att vi ska kunna ha det så. Jag kan förvisso tänka mig att jobba hemifrån, kanske ca 50%. Bara jag får vara hemma!
    helt rätt håller helt klart med om det.
    livet blir mindre stressigt..
    och det är det så värd allt blir bara mycket bättre ...
  • wassan

jaja här är de kört ;( jag sa ju att på äl+14 så kommer de igång och nu kom de rosa ;(blää är så ledsen ;( 

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-23 17:21:55 följande:

Usch och fy! Lider med dig ♡
    tackHjärta nya tråkiga tag nästa månad ;) 
    kram 
  • wassan

kan vi inte göra en stängd grupp? så får man ansöka ifall man vill komma med? känns inte så bra att veta att alla kan läsa ? Obestämd

• wassan
    MrsMangrimm skrev 2014-02-23 22:41:55 följande:

Absolut! Finns här!
    ååh tack fina<3 
  • wassan
    erika86 skrev 2014-04-13 12:08:30 följande:
    Hej hej! Har tagit pergotime i 3 dagar nu har alltså 2 dagar kvar. Men idag har jag fått fruktansvärd smärta i korsryggen/lendryggen.. har även molvärk i tjejmagen.. är detta biverkningar på pergon el kan d vara tidig ägglossning?
    det är biverkningar jag hade de redan efter första tabletten..
Svar på tråden Pergotime