• jemo2014

Pergotime

Hejsan hallå,
    nu hoppar jag in i denna tråd. Jag har pcos och fick diagnosen i december, vi har haft oskyddat samlag i ca 1 år.
    Jag åt min första Pergotimekur (enkeldos) för några veckor sedan men tyvärr blidde det ingen ägglossning. Jag mådde inte bra under dagarna jag åt Pergotim, hade väldigt ont i magen och var så svullen att jag inte kunde ha byxor på mig. Var till och med hemma tre dagar från jobbet pga magsmärtor. 
    När jag var på vul dag 12 visade det en blåsa på 10 mm och vul 5 dagar senare visade den samma storlek. Väldigt tråkigt såklart i och med att jag kommer behöva en dubbeldos vid nästa försök. Vill inte.
    Nu har jag i alla fall fått Metformin utskrivet av min läkare, det ska tydligen funka mycket bra tillsammans med Pergotime. Jag har mått helt ok av Metformin (många beskriver det ju som döden själv), har varit lite risig i kistan och kräkts två gånger, men ändå ok. Jag har nu trappat upp till 2 tabletter om dagen, nästa vecka blir det 3 tabletter. Någon mer här som äter Metformin?

Jag och min man har precis startat en riktig fertilitetsutredning, få r se vad den visar. Vi står i kö till ivf då min läkare bedömer mina chanser till att bli gravid som små. Men OM vi går vidare med ivf så kommer jag att vilja vänta tills i höst i alla fall. Vi får se.

Svar på tråden Pergotime