• Uppenbar

Pergotime

Hej jag hoppar in här jag med nu. Jag kan inte bli gravid på naturlig väg. Har aldrig kunnat det, har aldrig använt något skydd eller så. Nu har jag och min sambo försökt aktivt i 2,5 år. Men ingenting har hänt. efter lite efterforskningar om pergotime så har jag beställt tid på privat klinik, ska dit den 12 mars. Eftersom jag är överviktig så får jag ingen hjälp från landstinget. Har med glädje forskat till mej att jag kan köpa serpafar (pergo) via nätet nu så jag har beställt detta i hopp att detta kommer fungera. Jag vet inte vad som är fel på mej men jag har aldrig haft någon ägglossning. Tror mej ha PCO. Jag hoppas min mens kommer igång nu tills jag får hem mina tabletter. Jag trodde jag fick mensen i Lördags natt och det var bara en liten blödning. Har nu väldigt mkt mensvärk och är tröttare än någonsin. Har knappt kommit upp ur sängen nu de senaste. Får gå och kissa hela nätterna långa och det är ganska jobbigt faktiskt.

• Uppenbar
    MrsMangrimm skrev 2014-02-23 22:41:14 följande:

Du är så välkommen! Vad säger läkarna om din vikt? Får du också bara berättat för dig att du behöver gå ner? Jag var till en allmänläkare i somras för att undersöka min fot (bröt stortån för drygt ett år sedan), och han hade mer att säga om min vikt än om min fot. Jag blir så himla trött på läkare. Framför allt de läkare som ska gå på BMI. Jag fick inte ens göra några ordentliga undersökningar för barn innan jag gick ner i vikt. Bara jag gjorde det så skulle allt lösa sig. 20 kg senare har jag fortfarande ingen ÄL och ja...inga barn heller. De kom fram till att det inte var övervikten, utan kroppsliga fel. Det hade jag kunnat berätta för dem för länge sen!
    Tack så mycket :) Jag får också berättat för mej om min vikt hela tiden. När jag hade ont i ryggen en gång (gjorde illa mej på jobbet" är undersköterska. Då säger läkaren direkt att jag ska gå ner i vikt och någon dag senare får jag hem ett recept på motion. Han vet inte ens min situation. Jag har väldigt kraftig panikångest så jag har svårt att gå ut på promenader t.ex. då som han hade ordinerat. Och en gång när jag sökte för uvi så fick jag höra att detta berodde på min vikt. Skulle jag bryta benen skulle väl det också vara en anledning för vikten. Herregud säger jag bara. Det är ju inte alltid vikten som t.ex. med din ÄL. Jag har ingen ÄL heller och har ju aldrig haft, inte ens när jag vägde 60 kg för några år sedan. Man blir så trött. Hur har du gått vidare med allt då?
  • Uppenbar
    wassan skrev 2014-02-23 22:47:53 följande:
    kan vi inte göra en stängd grupp? så får man ansöka ifall man vill komma med? känns inte så bra att veta att alla kan läsa ? Obestämd
    Jag vill gärna vara med i en stängd grupp. Hur fixar man till de ?
  • Uppenbar
    MrsMangrimm skrev 2014-02-24 07:51:28 följande:
    Jag gjorde en grupp för enbart medlemmar. Heter "Prata av sig". Jag trodde jag kunde lägga till er, men ni måste nog ansöka om att vara med. Men den är helt stängd, så skicka en förfrågan dit tjejer.
    Jag vet inte om jag är blind eller om jag verkligen inte hittar denna tråd. Jag har sökt på forum. hmmm.... Finns de något sätt jag kan se vilka grupper du skapat via din profil?
  • Uppenbar

Okej ! :P Kolla om du kan länka annars. Om du går in och kopierar adressen för tråden och länkar in den här så kanske det går.

Svar på tråden Pergotime