wassan skrev 2014-02-22 19:17:07 följande:
åh håller tummarna stenhårt<3 har du sen 2012 försökt utan att veta att du inte släpper ägg? jag har haft "lätt" för att bli gravid (tycker jag) de låter konstigt men tror det är sen 2011 slutet typ december månad vi började (man vill inte komma ihåg sånt) jag har lyckats bli gravid 3-4 gånger men alla har jag förlorat i mf/ma en väldigt tidigt visste inte att jag var gravid, två vid vecka 11 men slutat växa i vecka 7 och en i vecka 15 ;( såå jag är väldigt trött sen hade vi uppehåll i 3 månader i somras.. det är lite bakgrund.
Jag slutade med p-piller för ganska precis 3 år sedan. Februari 2011 (tror det var den femte). Jag åt Cerazette, så att det skulle ta tid innan saker och ting kom i gång räknade jag med. I juni 2012 var vi iväg till KK första gången. Men då fick jag mer eller mindre bara veta att jag var tjock, och om jag bara gick ner i vikt så skulle ALLT ordna sig. Sedan i november 2012 så gifte jag mig med Maken, och sedan tog jag tag i vikten. Till saken hör att jag har varit sjuk och mer eller mindre levt på mediciner som gjorde att jag gick upp i vikt... Men det örat ville man inte lyssna på. Nej, jag skulle ner 10 kg. Ja, jag gick ner 20. I juli 2013 var jag och spolade äggledarna (vidrigaste jag någonsin gjort), och jag fick en mens efter det. Sedan jag slutade med pillren så har jag haft mens på egen hand 3 gånger. I oktober ringde jag KK i ren förtvivlan. Då hade jag inte haft mens sedan augusti. Fick en telefontid med min läkare, i december... Hon satte fart på karusellen ordentligt, fick tabletter för mens, men ingen ÄL. Och här är vi nu. Det har varit så väldigt långa år så det är hemskt. Jag har velat ha barn sedan jag var 18. Nu är jag 30... Så ja, nu vill jag ha mitt plus!! Jag tycker verkligen vi ska få det nu! Jag ska verkligen göra allt jag kan för att vi ska få det. Det är allt en jäkla resa vi har gjort. Och det är så skönt att kunna "prata" med någon som gått igenom samma sak.