• Anonym (hmm)

1750 kr i underhåll okej summa?

Anonym (jur.) skrev 2014-02-11 17:34:47 följande:
    Om hon väljer att stämma får han betala bådas kostnader för ombud och högre underhåll. Så det är väl han som ska vara tacksam om någon ska vara det?

Är du helt säker på det?
  • Anonym (hmm)
    nymedlem skrev 2014-02-11 17:20:38 följande:
    Mannen har hand om barnet 6 dygn per månad, dessa dagar slipper ts stå för försörjningen. Hade hon fått göra det och endast fått FK`s belopp så hade det blivit 1273 per månad.

Hon ska såklart vara tacksam att han betalar MER än han behöver!

Vid en beräkning så får umgängesföräldern dra av de dagar (nätter) som barnet vistas där.
    Alltså blir det 1273:- minus det belopp som ska dras av för umgänge.
  • Anonym (hmm)
    Luminorbase skrev 2014-02-11 20:45:48 följande:

Sådan är lagen, vad man än tycker om den. Jag kan delvis hålla med att pappan inte ska betala för hennes uppehälle, man borde faktiskt få ta konsekvenserna av sina val. Problemet är bara att det finns ett barn inblandat och det kan man inte bortse från. Själv betalar jag 2500 kr i uppehåll till mitt barns mor som jag aldrig haft ett förhållande med. Men det är bara gilla läget och betala. Hon tjänar mycket pengar men jag ska ändå bidra med hälften av kostnaderna för min son. Precis som TS barns pappa får lov att göra!

Är det ditt beslut eller tingsrättens?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (tjopp) skrev 2014-02-12 19:57:24 följande:
    Jag får 1700 kr för mina TRE barn så för mig är det väldigt bra för ett barn. Men sen har jag världens snålaste exman som inte fattar att barn kostar pengar.

Förmodar att han har dem han med.
    Annars hade du fått 1273*3 = 3819:-
Svar på tråden 1750 kr i underhåll okej summa?