Anonym (boendeförälder) skrev 2014-02-11 07:15:52 följande:
Ja, det gör han nog. Han har 2 aktiviteter i veckan och dyr "specialutrustring" p.g.a. vissa mindre hälsoproblem, sen kläder och större saker som cykel osv, förutom ökad boendekostnad såklart. Vi kom överens om summan just p.g.a. de extra kostnaderna. Detta ska alltså täcka ALLTING som kan tänkas behövas som inte är direkta födelsedagspresenter osv från pappan. Alltså jag får bekosta alla vinterkläder, cyklar, kostnad för fritids efter skolan och allt annat själv med hjälp av underhåller plus såklart mina egna pengar, barn bidrag osv. Jag tycker det känns okej, jag bara undrade om det var en vettig summa. Blir det något över kan jag ju köpa lite dyrare presenter. Han vill gärna ha en ipad men det är lite dyrt t.ex. Så det kan ju bli en extra speciell födelsedagspresent eller liknande. Men egentligen tvivlar jag på att det blir något över eftersom fritids och liknande är så dyrt.
Men att du har högre boendekostnad skall inte betalas med underhåll det skall inte pappan stå för. Betalar han 1750/mån i underhåll skall du kunna betala lika mycket du med samt barnbidraget utöver det ni båda lägger in. Har du inte råd med det får ungen ha billigare sysselsättning eller så får du flytta till billigare ställe