Inlägg från: de Robespierre |Visa alla inlägg
  • de Robespierre

Lusten till min sambo bara minskar

När du försöker berätta hur tar hon det då? Slår dövörat till och flyr? Eller säger hon att det skall bli ändring men ett par veckor senare är ni tillbaka i samma situation igen?

Och har hon öht sagt något om vad som påverkar hennes lust till dig? Dvs både vad du borde göra och vad du inte skall göra?

• de Robespierre
    Anonym (Grabbenigravenbr) skrev 2014-02-11 10:04:50 följande:
    När jag säger det så säger hon att hon vet att hon är dålig på att visa det och lovar att bli bättre, vilket håller några timmar sen är man tillbaka på ruta noll igen.

När man tar upp det så säger hon att det inte är något fel alls på det jag gör utan just att hon är dålig på det.

Detta gör det hela ännu jobbigare! Då verkar JAG ju inte kunna göra någonting alls för att ändra det.

Samma sak om vi är på en fest/tillställning någonstans där ser man par där båda i paret håller om varandra, ger varandra en öm smekning på kinden osv.

Min sambo lägger aldrig ner energi på något sånt utan säger hela tiden att jag är ju här för att träffa vänner, dig träffar jag ju jämt! Ja jo förvissa så träffas vi ju varje dag men det där tar ju också udd av mig självkänsla då man än en gång inte får bekräftelse.

Vi var på en stadsfest för några år sedan(i hennes hemstad) då blev hon sur för att jag var med henne för hon ville ju gå runt och träffa sina vänner(jättekul för mig som knappt känner någon alls i den staden) jaja tänker jag jag låter hon väl gå då så jag satt mig ensam på en pub några timmar, ringde henne för att höra om hon ville träffas men fick inget svar trots 3 försök. Gick till en annan bar och på deras uteservering på en innergård där sitter hon med telefonen mitt framför sig med en kille som hon vet att jag verkligen avskyr! Jippi där fick självkänslan en törn igen!

Hon säger att hon älskar mig men jag litar inte på att hon gör det längre för då borde hon ju iaf kunna visa någon form av bekräftelse för mig?

Ursäkta all rörighet i mina inlägg men man kommer på saker då och då som ploppar upp och som man vill få ur sig.
    Okey. Då verkar det som om är fullt medveten om att det ligger hos henne och inte hos dig. Dvs att det inte handlar om något du gör/har gjort eller du inte gör. Men följdfrågan blir då varför hon hela tiden "lovar" men det inte blir någon förändring.

Hur länge har ni varit tillsammans? Hur var det i början? Fick du arbeta för att vinna henne och hon var lite mer tveksam? Har du alltid varit den som varit mer på om att visa ömhet, känslor osv medan hon snarare hänger på?

Nästa sak jag undrar över är hur din roll är i förhållandet. Är du den som hela tiden månar om henne? Den som hela tiden ställer upp och accepterar det hon vill göra där du täcker upp för henne? Ser du dig som väldigt omtänksam?
  • de Robespierre
    Anonym (Grabbenigravenbr) skrev 2014-02-11 11:35:10 följande:
    Vi har varit ihop i ca 15år och i början var det helt annorlunda(som alltid i ett nytt förhållande) Då visade hon verkligen att hon älskade mig och jag behövde aldrig försöka vinna henne utan hon "raggade" upp mig.
    Och ja jag har nog till 70% av vårat förhållande varit den som visat mest ömhet och känslor men tror inte hon bara hängde på för det.

Rollen i vårt förhållande kan man ju beskriva som att jag ställer upp 100% på allt och fixar det som behöver fixas med hus/hem/bil osv. Ja jag är väldigt omtänksam mot alla i min närhet.
    Känns det ibland att du glömmer bort dig själv i all välvilja? Dvs att du anstränger dig så himla mycket att du gör avkall på dina behov och det som är du? Brukar du någonsin sätta dig själv i första rummet någon gång oavsett om det kan innebära en ev konflikt? Om du skulle vara henne - skulle du på något sätt se dig själv som förutsägbar? Dvs din önskan att ta hand om henne, vara den perfekta mannen, gör att hon vet precis var hon har dig och du därmed är ett säkert kort som hon inte oroar sig för skall försvinna?
  • de Robespierre
    Anonym (Grabbenigravenbr) skrev 2014-02-11 11:55:01 följande:
    Ja jag sätter nog mig själv oftast i andra rummet om man säger så, har satt mig i första rummet ibland även om det blivit konflikt av något slag.

Hon vet ju hur jag är och hur jag beter mig så man kan väl säga att jag är rätt förutsägbar.

Vissa personer vänjer sig väldigt snabbt till hur saker är och slår sig till ro. Det kan bero på att man är bekväm. Det kan bero på att man har förlorat motivationen. Vad vet jag?

Men det finns även de som tycker att förutsägbarhet är en riktig lustdödare. Den går hand i hand med slentrian i deras ögon. Inget fel i det. Men de finns förutsägbarhet och det finns förutsägbarhet. Man kan beskriva en person som älskar en, alltid sätter en i första rummet, visar kärlek och lust och gör att man känner sig trygg, för att vara just förutsägbar. En kvalité som de flesta söker. Samtidigt som man kan beskriva en person som alltid gör saker på samma sätt, aldrig överraskar, alltid gör saker på samma sätt, som aldrig tar initiativ till något nytt, aldrig gör "farliga" saker utan man vet till 100% var man har den, som att även den är förutsägbar. Det ligger nog mycket i betraktarens öga och situationen samt förutsättningarna.

Förutsägbarhet kan vara bra, rentav något man eftersträvar ibland. Men det kan även vara motsatsen där det blir synonymt med att man inte behöver anstränga sig längre för personen, inte möta den, inte uppskatta den och göra det som man själv skulle uppskatta. 
Svar på tråden Lusten till min sambo bara minskar