Anonym (Grabbenigravenbr) skrev 2014-02-11 10:04:50 följande:
När jag säger det så säger hon att hon vet att hon är dålig på att visa det och lovar att bli bättre, vilket håller några timmar sen är man tillbaka på ruta noll igen.
När man tar upp det så säger hon att det inte är något fel alls på det jag gör utan just att hon är dålig på det.
Detta gör det hela ännu jobbigare! Då verkar JAG ju inte kunna göra någonting alls för att ändra det.
Samma sak om vi är på en fest/tillställning någonstans där ser man par där båda i paret håller om varandra, ger varandra en öm smekning på kinden osv.
Min sambo lägger aldrig ner energi på något sånt utan säger hela tiden att jag är ju här för att träffa vänner, dig träffar jag ju jämt! Ja jo förvissa så träffas vi ju varje dag men det där tar ju också udd av mig självkänsla då man än en gång inte får bekräftelse.
Vi var på en stadsfest för några år sedan(i hennes hemstad) då blev hon sur för att jag var med henne för hon ville ju gå runt och träffa sina vänner(jättekul för mig som knappt känner någon alls i den staden) jaja tänker jag jag låter hon väl gå då så jag satt mig ensam på en pub några timmar, ringde henne för att höra om hon ville träffas men fick inget svar trots 3 försök. Gick till en annan bar och på deras uteservering på en innergård där sitter hon med telefonen mitt framför sig med en kille som hon vet att jag verkligen avskyr! Jippi där fick självkänslan en törn igen!
Hon säger att hon älskar mig men jag litar inte på att hon gör det längre för då borde hon ju iaf kunna visa någon form av bekräftelse för mig?
Ursäkta all rörighet i mina inlägg men man kommer på saker då och då som ploppar upp och som man vill få ur sig.
Okey. Då verkar det som om är fullt medveten om att det ligger hos henne och inte hos dig. Dvs att det inte handlar om något du gör/har gjort eller du inte gör. Men följdfrågan blir då varför hon hela tiden "lovar" men det inte blir någon förändring.
Hur länge har ni varit tillsammans? Hur var det i början? Fick du arbeta för att vinna henne och hon var lite mer tveksam? Har du alltid varit den som varit mer på om att visa ömhet, känslor osv medan hon snarare hänger på?
Nästa sak jag undrar över är hur din roll är i förhållandet. Är du den som hela tiden månar om henne? Den som hela tiden ställer upp och accepterar det hon vill göra där du täcker upp för henne? Ser du dig som väldigt omtänksam?