Lusten till min sambo bara minskar
Hej!
Ni kanske har olika sätt att visa bekräftelse på! Läs boken av Gary Chapman "Kärlekens fem språk" image.bokus.com/images2/9789179993863_large. Du hittar den säkert som e-book eller på något bibliotek i närheten.
Det finns fem olika sätt att visa bekräftelse: komplimanger, tjänster, ta emot gåvor, fysisk närhet och tid tillsammans.
Oftast har par olika sätt att känna sig älskade och att visa bekräftelse. Din fru och du har säkert olika sätt! Antagligen kanske hon visar bekräftelse på något sätt men du ser inte detta eftersom du har en annan prioritet på när du uppfattar dig som älskad. Hon i sin uppfattar sig älskad på ett annat sätt.
Visa henne sidan där de alla fem språken finns och fråga när hon känner sig som mest älskad.. är det när du ger komplimanger? Ger gåvor (stora som små) osv. Man har ofta svårt att veta vilket som är det exakta första prioritetssättet, säg därför att hon har två hon får välja så har du två olika säkra sätt att visa henne kärlek på.
Sen ska vi hoppas att hon frågar (annars får du ju säga) när DU känner dig som mest älskad. Detta får du fundera ut först själv förrän du frågar henne :) Kör hennes kärleksspråk VARJE DAG i en vecka och se om något förändras hos henne.
Därefter VET NI när ni känner er som mest älskade och får göra handlingar utgående från det. Fylla kärlekstankarna =)
Jag frågade min man om detta och jag hade lite en aning om vilken det första kärleksspråket för honom var men jag var faktiskt väldigt förvånad över hans svar! :O Vi har helt olika kärleksspråk.. jag vill bla. vara väldigt fysisk, medan han inte alls har detta som bekräftelse nr. 1 eller 2. Men nu vet han också varför jag är så fysisk men inte han. Vi har olika sätt att känna oss älskade :) Härefter vet vi båda vad den andra önskar.
Lycka till!