Inlägg från: jfsebastianigen |Visa alla inlägg
  • jfsebastianigen

Lusten till min sambo bara minskar

Bra tips av Gary Chapman!

Jag tror att ni, som så många andra, måste lära er att kommunicera med varandra.

Ni måste dela med er om vad som gör er glada, ledsna, känner er älskade, hur ni visar kärlek, åtrå etc.

Det kan också vara så att hon inte känner åtrå längre till dig.
    Hur har ert sexliv varit förr?

Går det på rutin de få gånger det inträffar, pratar ni fantasier alls, vad gör henne glad i sängen, vad gör dig glad?
    Vågar ni prata med varandra om sexfantasier?
    När gjorde ni något nytt i sexväg senast?

Kanske något måste inträffa som skapar nytändning?

Jag inser att du inte kan fylla henne varje gång ni ska sexa, men prata med henne när hon druckit. Hur skulle hon vilja ha det?

Vad är du beredd att göra för hennes sexdrömmar?

Ni kanske måste få hjälp med någon som är tränad terapeut.
    Kolla upp det om ni inte kan själva. Det är en snar väg till skilsmässa om ni inte får rätsida på era problem.

Lycka till!

• jfsebastianigen

Mina sista ord kör jag igen efter att läst dina svar till andra.

"Ni kanske måste få hjälp med någon som är tränad terapeut.
    Kolla upp det om ni inte kan själva. Det är en snar väg till skilsmässa om ni inte får rätsida på era problem."

Du kommer att vakna en dag och känna att du gjort allt du kan och inte har mer att ge henne.
    Sen drar du vidare, med allt vad det innebär med gemensam vårdnad, byte av bostad etc. Men du kommer att känna att du gav allt du trodde hon behövde och fick för lite av det du behöver.

Innan det är för sent måste du få reda på vad hon behöver, inte vad du tror hon behöver.
    Sen ska du göra klart för henne vad du behöver och att du inte ser någon gemensam framtid utan det.

Hoppas det går bra, hur det än går!

Svar på tråden Lusten till min sambo bara minskar