maritbinge skrev 2014-02-11 18:56:48 följande:
Ett tips är att inte sitta hemma och plugga. Det är så himla lätt att "fastna i soffan". Sitt i skolan eller på ett bibliotek istället.
Fjärilslarv skrev 2014-02-11 19:14:33 följande:
håller med ovanstående (maritbinge). I början av min utbildning så satt jag alltid i sovrummet och pluggade istället för i vardagsrummet där tvn skrek på mig :p. Nu när vi bor i hus så sityter jag i mitt eget lilla kontor på övervåningen. Vi har visserligen en tv i sovrummet men den skriker inte lika mycket, som tvn nerefrån vardagsrummet :p.
De flesta bibliotek har tysta rum som man kan boka, även i princip alla skolor brukar ha det också (tänkte på den skolan du går i).
Har också börjat upptäcka detta... Problemet är att jag pluggar i en annan stad än min hemstad så det är så lätt att bara vilja ta första bästa tåg/buss hem igen. Ett annat problem med det är att det är dåligt med sittplatser där man kan plugga... Biblioteken är nästan alltid fulla och sedan vet jag inte så många andra ställen där man kan få lugn och ro. Vill helst sitta ifred en bit bort från andra.
Ska undersöka möjligheterna att sitta i biblioteken samt andra lokaler! Det vore på ett sätt skönt att vara färdig med allt när man kommer hem. Har bara haft svårt att fokusera på andra ställen innan.