Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Studenter hur mycket pluggar ni?

40h/vecka.

• Fjärilslarv
    Anonym (Gina) skrev 2014-02-11 15:14:12 följande:
    Varje vecka eller varierar det? Vad pluggar du?
    varje vecka, inför tentor mycket mer.
    jag studerar inom sjukvård.
  • Fjärilslarv
    Anonym (Gina) skrev 2014-02-11 18:08:28 följande:
    Tack för alla svar. Jag måste verkligen komma in i det ordentligt! Det är främst dagar då jag inte har obligatorisk undervisning som faller bort, typ idag. Pendlar även till skolan så det går bort en hel del tid till det.

Satt och läste boken idag men jag slocknade helt... Är trots allt en ambitiös tjej som gick ut med högsta betyg i typ allt från gymnasiet så jag kan bara jag vill. Hoppade på detta lite oförberett i sista sekund så hann inte riktigt ställa om.
    det är bara att göra upp en studieplanering och hålla sig till den i ur och skur. jag studerar hela min utbildning på distans så jag är så illa tvungen, för skulle jag enbart gå på föreläsningarna så skulle jag "studera" två dagar per månad och det skulle jag aldrig klara några tentor på.
  • Fjärilslarv
    maritbinge skrev 2014-02-11 18:56:48 följande:
    Ett tips är att inte sitta hemma och plugga. Det är så himla lätt att "fastna i soffan". Sitt i skolan eller på ett bibliotek istället. 
    Anonym (Gina) skrev 2014-02-11 18:48:20 följande:
    Ja nej jag har som tur är mycket obligatoriskt. 2 seminarier varje vecka + föreläsningar. Sedan är det en dag i veckan som jag har till godo. Då måste jag verkligen plugga... Funderar på om det är smartare att sätta sig någon annanstans och plugga?
    håller med ovanstående (maritbinge). I början av min utbildning så satt jag alltid i sovrummet och pluggade istället för i vardagsrummet där tvn skrek på mig :p. Nu när vi bor i hus så sityter jag i mitt eget lilla kontor på övervåningen. Vi har visserligen en tv i sovrummet men den skriker inte lika mycket, som tvn nerefrån vardagsrummet :p.
    De flesta bibliotek har tysta rum som man kan boka, även i princip alla skolor brukar ha det också (tänkte på den skolan du går i).

Svar på tråden Studenter hur mycket pluggar ni?