• ILML

Sambon (Kvinna) har tappat lusten.

Hej,

Jag och min Sambo flytta ihop 3 år sen och varit tillsammans i hela 6 år.
    I början av vårat förhållande så var vårat sex liv utmärkt, fanns absolut inget att klaga på.
    Men strax efter hon flytta in hos mig så börja allting dala ner långsamt..
    Det börja med spontaniteten i vårt sex liv försvann, inget mer i soffan vid mys kvällar, i duschen eller på semestrar.
    Nu har det slutat med varannan månad eller som best 1 gång per månad och det är alltid jag tar initiativet.
    Jag har provat att ta avstånd och inte pressa henna men efter några veckor så vill jag inte jag visa att jag har blivit ointresserad för det har jag inte, men jag känner att det hela är jobbigt.

Jag har försökt att prata med henna och sagt rakt ut hur jag känner men får alltid samma svar 
    "Jag är tröt" "Jag har ingen lust"
    Sen på senaste tid så är det en sak som verkligen tär, varje gång jag försöker lägga armen över henne när vi sover bara för att få kontakt så rullar hon iväg.

Hon pratar alltid om att hon vill skapa en familj och vill ha barn.
    Men med hur det är just nu så vet jag inte om det är värt att satsa på vårat förhållande längre.
    Läser ofta här bland inläggen att kvinnor får ännu mindre sex lust efter barn, vilket jag förstår med allt som hör där till.
    Men ett bra sex liv är något som är viktigt för mig, det är absolut inte allt men vill känna att hon är sexuellt intresserad av mig.

Har ingen ide vad jag ska göra eller ta vägen.. fortsätta och hoppas på en ny tändning? lägga ner? Försöka att prata mer?

• Svar på tråden Sambon (Kvinna) har tappat lusten.
  • Anonym (bom-stopp)
    ILML skrev 2014-02-11 16:47:06 följande:
    Hej,

Jag och min Sambo flytta ihop 3 år sen och varit tillsammans i hela 6 år.
    I början av vårat förhållande så var vårat sex liv utmärkt, fanns absolut inget att klaga på.
    Men strax efter hon flytta in hos mig så börja allting dala ner långsamt..
    Det börja med spontaniteten i vårt sex liv försvann, inget mer i soffan vid mys kvällar, i duschen eller på semestrar.
    Nu har det slutat med varannan månad eller som best 1 gång per månad och det är alltid jag tar initiativet.
    Jag har provat att ta avstånd och inte pressa henna men efter några veckor så vill jag inte jag visa att jag har blivit ointresserad för det har jag inte, men jag känner att det hela är jobbigt.

Jag har försökt att prata med henna och sagt rakt ut hur jag känner men får alltid samma svar 
    "Jag är tröt" "Jag har ingen lust"
    Sen på senaste tid så är det en sak som verkligen tär, varje gång jag försöker lägga armen över henne när vi sover bara för att få kontakt så rullar hon iväg.

Hon pratar alltid om att hon vill skapa en familj och vill ha barn.
    Men med hur det är just nu så vet jag inte om det är värt att satsa på vårat förhållande längre.
    Läser ofta här bland inläggen att kvinnor får ännu mindre sex lust efter barn, vilket jag förstår med allt som hör där till.
    Men ett bra sex liv är något som är viktigt för mig, det är absolut inte allt men vill känna att hon är sexuellt intresserad av mig.

Har ingen ide vad jag ska göra eller ta vägen.. fortsätta och hoppas på en ny tändning? lägga ner? Försöka att prata mer?

Ok. 
    Här kommer en kall och hård sanning.
    Tyvärr kommer hon inte att bättra sig. 
    Detta kan ta två vägar.

1. Du går med på att skaffa familj.
    Det går inflation i sexet under 2 veckor och du tänker. Jihoooo!! were back in business! Och då prickar du rätt och hon blir gravid. Efter det är det bom-stop igen. Nu kommer du att höra undanflykter som baseras på graviditeten istället .
    "Jag är så trött, jag mår dåligt, det gör ont, nä, känner inte för det, jag gillar dig men hormonerna spökar" etc etc osv. 
    Du kommer att tänka "ja jag förstår ju att hon är trött . Hon bär ju på vårt barn. Jag skall vara en jämlik kille och inte ligga på om sexet. jag får runka istället" Ja det är nog jag som går omkring och är onormalt kåt bara. Det är inte hennes fel. Men det gnager i dig.
    Och sen runkar du. För sex blir det inte.
    Efter 9 månader föder hon barnet. Gulli gull och mys. Du glömmer att sexlivet är helt bortblåst. Det glömmer du i en vecka. Sedan börjar det gnaga igen. 
    "nä jag kan ju inte ha sex nu" -nä såklart inte... inte förens det har läkt. 
    Detta kan man skylla på i 4- 6 månader. Du är en snäll kille så du låter henne vara. Du begär inte ens att hon ska suga av dig för att få känna närhet. Och det gnager i dig.
    Du runkar och får livet att funka med henne och barnet. Men ett sexliv har ni inte. Och det gnager i i dig. 
    Du tar upp frågan mellan varven på ett snällt sätt. Då blir hon martyr eller säger att du är tjatig och att det är därför ni inte har ett sexliv. 
    Du tänker -  Ja! blommor och middagar och konserter och biokvällar och romantik... Sånt gillar tjejer. Det är ju jag som är dålig på att uppvakta. Och så testar du allt sånt - Tyvärr med samma resultat. Inget sex. Och det gnager i dig. 

Nu har det gått 2 år. Du kan räkna på en hand gångerna ni haft sex. 
    Du har nu ställt dig frågan om du vill leva såhär massor av gånger. Det har slutat gnaga i dig. Du fullkomligt äts upp av det sexlösa livet du lever. 
    Då vill hon ha barn igen. 2 veckor av inflation i sexlivet. Du tänker... SHIT! vad grymt vi är back in business! 
    Men gissa vad? Hon har inte ändras hon ville bara ha barn. Hon ville inte ha dig. 

Så här kommer du att leva tills ni skiljs eller tills du dör beroende på vad som händer först.

Alternativ 2
    Du gör slut nu. Det är skitjobbigt ett litet tag.
    Du vet med dig att nästa tjej du blir ihop med inte skall vara negativ till sex. 
    Du hittar en tjej som är rolig snäll och kåt och som du vill leva med 
    Du lever ett lyckligt liv.

Du måste nu ställa dig en fråga.
    Vill du leva i ett förhållande som tär och tär och tär?
    eller
    Vill du ta det tråka beslutet att lämna förhållandet nu?

• Anonym (M)

Håller med föregående skribent. Lämna medan du kan. Hon kan tänka sig ha barn med dig för att hon tror du blir en bra pappa och hon känner sin klocka ticka, detta trots att passionen helt är borta för henne. Barn nummer två kommer för att hon vill ha samma pappa till båda sina barn. Sen går det bara utför och du slutar med sex varannan månad i bästa fall medan man sliter som en hund försöker på alla sätt att göra henne lycklig och hålla ihop familjen... Medan hon rullar iväg på sidan flipprar på mobilen och suckar djupt om du vill ha lite kärlek tillbaka. Plötsligt är du nummer nio typ på hennes priolista på saker att göra.

Skaffa en ny tjej medan du kan och inte har några barn att ta hänsyn till. Gör inte samma misstag som många andra män här inne redan gjort inklusive jag själv. Det blir bara ännu värre sen.

Av hela mitt hjärta, det finns fantastiska tjejer där ute för dig. Hon är inte den rätta. Gå vidare, uppgradera din kravspec med det du lärt dig och var jävligt öppen tidigt med nästa tjej du dejtar vad du inte vill slösa din tid på igen för typ av tjej. Livet är för kort för att slösa på den här typen av tjejer om man inte är fast.

• Matte72
    Anonym (M) skrev 2014-02-11 20:27:30 följande:
    Håller med föregående skribent. Lämna medan du kan. Hon kan tänka sig ha barn med dig för att hon tror du blir en bra pappa och hon känner sin klocka ticka, detta trots att passionen helt är borta för henne. Barn nummer två kommer för att hon vill ha samma pappa till båda sina barn. Sen går det bara utför och du slutar med sex varannan månad i bästa fall medan man sliter som en hund försöker på alla sätt att göra henne lycklig och hålla ihop familjen... Medan hon rullar iväg på sidan flipprar på mobilen och suckar djupt om du vill ha lite kärlek tillbaka. Plötsligt är du nummer nio typ på hennes priolista på saker att göra.

Skaffa en ny tjej medan du kan och inte har några barn att ta hänsyn till. Gör inte samma misstag som många andra män här inne redan gjort inklusive jag själv. Det blir bara ännu värre sen.

Av hela mitt hjärta, det finns fantastiska tjejer där ute för dig. Hon är inte den rätta. Gå vidare, uppgradera din kravspec med det du lärt dig och var jävligt öppen tidigt med nästa tjej du dejtar vad du inte vill slösa din tid på igen för typ av tjej. Livet är för kort för att slösa på den här typen av tjejer om man inte är fast.
    Tänkvärt!
Svar på tråden Sambon (Kvinna) har tappat lusten.