• GrönaDruvan

Underkläder

Hej!

Detta är en fråga för er som har syskon tätt, där de har i stort sett samma storlek. Där de även är samma kön på barnen.
    Hur gör ni med strumpor o kalsonger? (Trosor)
    Mina killar har samma storlek och till en början försökte jag hålla reda på vems som var vems, men det går ju inte. Så nu ligger alla strumpor o kalsonger blandat och killarna delar på det.
    Är det äckligt?

• Svar på tråden Underkläder
  • Flickan och kråkan

Våra pojkar har haft samma storlek på kalsonger och strumpor.....typ alltid. Med tanke på åtgången, så nej, jag sorterar inte. Och nej, jag tycker verkligen inte det är äckligt. 

• SannaB83

Lillebror får ärva storebrors underkläder. Förstår inte varför det skulle vara äckligt för självklart tvättar man väl dom

• Duckan

Vi har inga syskon till barnet så frågan är inte akutell, men jag svaret skulle vara nej. Trosor är en sån sak jag tycker man "sliter ut" och slänger sen, inte skickar vidare.

• Flickan och kråkan
    Duckan skrev 2014-02-12 08:51:09 följande:
    Vi har inga syskon till barnet så frågan är inte akutell, men jag svaret skulle vara nej. Trosor är en sån sak jag tycker man "sliter ut" och slänger sen, inte skickar vidare.
    Men har man barn med samma storlek så handlar det ju inte om att ärva. Vi köper ett gäng nya när det behövs och sedan använder de dem tillsammans. Med tanke på mängden strumpor och kalsonger som används så skulle det krävas en administrativ tjänst för att hålla reda på vems som är vems och hålla på att sortera. Tvättar underkläder dagligen och allt rent hamnar i en stor korg i badrummet. De plockar efter behov .
  • Duckan

Flickan och kråkan, har inte sagt att ni gör fel. Jag har som sagt bara ett barn så jag kan inte med säkerhet säga att jag skulle köpa olika trosor åt två barn, men jag tror det. Skulle i alla fall aldrig komma på tanken att skicka med avlagda trosor i en ärva-påse till dotterns kusin.

• Flickan och kråkan
    Duckan skrev 2014-02-12 09:04:54 följande:
    Flickan och kråkan, har inte sagt att ni gör fel. Jag har som sagt bara ett barn så jag kan inte med säkerhet säga att jag skulle köpa olika trosor åt två barn, men jag tror det. Skulle i alla fall aldrig komma på tanken att skicka med avlagda trosor i en ärva-påse till dotterns kusin.
    Nej, jag förstår det. Innan jag hade flera barn så hade jag nog också tyckt att det hade känts märkligt. Jag skickar inte heller med urväxta kalsonger till vänner som vi ger kläder till men med syskon så känns det helt annorlunda. Tycker inte att det är konstigt om man har personliga kalsonger och strumpor heller, men har man flera små och strykande åtgång så förstår jag inte riktigt vitsen. Annorlunda när de blir större.

Handdukar har de inte heller personliga....och de används också vid de privata delarna av kroppen. Tycker inte det är äckligt heller. Vi tvättar ju emellan . Vet att du inte pratade i termer om äckligt, mer en kommentar till trådens diskussion .
  • Duckan

Jag har inga problem med att dela handduk, har inga såna äcklighets-grejer för mig Flickan och kråkan Detta var precis bara den första tanken som dök upp när jag tänkte på frågan. Som sagt, svaret kunde ha sett annorlunda ut om jag hade två eller flera barn.

• GrönaDruvan

Jag var jätte noga i början att killarna skulle ha olika kalsonger och strumpor, men när de själva bara går och tar de första rena de ser, är det jättesvårt att hålla reda på det.

Det är ju MÄNGDER med kalsonger, HUR ska man kunna hålla reda på vems som är vems när det är 1000 olika mönster...

Kanske ändras när de blir större, men just nu funkar det bra såhär.

Killarna är 5 och 3,5

• Rocket Mania

Mina pojkar delar strumpor. Kalsonger har de varsin hög i varsin låda men det beror på att de har olika storlek inte för att jag tycker det är äckligt. De kalsonger storebror växer ur hamnar således i lillebrors låda.

Vi brukar tvätta underkläder efter en dags användning, ser inte hur det skulle bli äckligt. Undrar vad folk gör med sina underkläder för att de ska bli så äckliga att ingen annan vill ha dom

Svar på tråden Underkläder