Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

Underkläder

Hej!

Detta är en fråga för er som har syskon tätt, där de har i stort sett samma storlek. Där de även är samma kön på barnen.
    Hur gör ni med strumpor o kalsonger? (Trosor)
    Mina killar har samma storlek och till en början försökte jag hålla reda på vems som var vems, men det går ju inte. Så nu ligger alla strumpor o kalsonger blandat och killarna delar på det.
    Är det äckligt?

• Svar på tråden Underkläder
  • GrönaDruvan

Jag var jätte noga i början att killarna skulle ha olika kalsonger och strumpor, men när de själva bara går och tar de första rena de ser, är det jättesvårt att hålla reda på det.

Det är ju MÄNGDER med kalsonger, HUR ska man kunna hålla reda på vems som är vems när det är 1000 olika mönster...

Kanske ändras när de blir större, men just nu funkar det bra såhär.

Killarna är 5 och 3,5

• GrönaDruvan
    MissEofc skrev 2014-02-12 14:06:45 följande:

Nu har inte jag två barn, men om jag haft det hade jag NOG inte låtit dom använda/ärva trosor. Strumpor hade dock varit okej.
    Sen vet jag inte om jag ändrat mig när den dagen väl kommer

Jag blir mkt imponerad om du klarar att hålla ordning på det om du får barn av samma kön och som har samma storlek.

Berätta hur du gör isåfall
  • GrönaDruvan
    cosinus skrev 2014-02-12 14:38:21 följande:
    Fast det hade jag fixat. Jag har koll på vart enda plagg vi äger vem som använder det för tillfället, prickar så gott som alltid vilken storlek det är och vad det har för tvättråd. Så hade jag haft barn med samma storlek och bara köpt olika färg så hade jag kommit ihåg. Sen glömmer jag en massa vettigt men sånt här sitter och jag kan inte begripa hur min man kan sortera kläderna fel :D

Enda gången jag läser en storlekslapp är när vi har identiska plagg fast det bara skiljer en storlek. Det händer ibland att jag köper likadana strumpor dels i strl 25/27 och 31/33 och efter några tvättar kan de se rätt lika stora ut.
    Fast kalsonger finns sällan i enfärgat och nästan alla är motiv på ju..
Svar på tråden Underkläder