• La Lola

Sova i eget rum?

Här samsover vi.
    Förstår inte hur man kan sova om bebisen sover i eget rum....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 11:51:49 följande:
    Vad har du för ngt som styrker din, ngt konservativa , inställning ?
    Barn sover i egen säng i eget rum.

Samsova är ett påhitt som är så fruktansvärt så det behöver inte kommenteras mer.
    Påhitt?
  • La Lola
    Givitupp skrev 2014-02-12 12:25:47 följande:
    JApp !
    Barn skall sova själva och låta föräldrarna sova ut i lugn och ro.
    Barnen får därmed lugna och fina föräldrar som kan lägga ner mkt energi när dom är utsövda.
    Du vet att både barn o föräldrar är olika va?
  • La Lola
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-12 12:26:43 följande:

Fråga vilken barnläkare du vill. Tror inte att det är jag som är konservativ utan snarare du som är dåligt informerad .
    Eller bara vill försöka provocera....
  • La Lola
    NLAL skrev 2014-02-12 14:39:20 följande:
    Ni som pratar om att psd ökar om bebis sover i eget rum, samsover ni? För det ökar ju risken för psd. (Det är avsolut inget påhopp eller taskig fråga, funderar bara!)

Vi har haft våran son i sin egen säng sen början och dragit spjälsängen intill våran. Enda gångerna han sovit med mig (slängt ut pappan som lätt rullar över allt och alla i sömnen) är när han varit febrig/sjuk (och det enbart för att underlätta för mig så jag kan få lite sömn då det blir få minuters sömn under dom nätterna) och när vi sovit hos mina föräldrar.
    Jag kör med säker samsovning.
  • La Lola
    NLAL skrev 2014-02-13 11:39:46 följande:
    Hos oss existerar ingen 'säker samsovning' då sambon lätt skulle kunna rulla över. Och självklart SKULLE det kunna hända vem som helst, även mig. Därför vågar jag inte ha han varje natt brevid mig.

En kompis till mig samsov med sin första och vaknade en natt av att sambon skrek på henne. Hon drömde då att hon skakade i en grej. Och i verkligheten var det bebisens huvud..

Ni som vågar gör det bra ändå. Och kom snälla inte och säg: Det skulle aldrig jag göra/Det skulle aldrig hända hos mig. För vi är nog väääldigt många som sagt dom orden (inte just om samsovning) och ändå fått vara med om det.. (Påpekar väl än en gång: inget påhopp eller ilska, bara mina ord och åsikter.)
    Fast vet man med sig att man sover hårt, ja då samsover man inte. Då är det inte säker samsovning längre.

Svar på tråden Sova i eget rum?