Inlägg från: Anonym (vårdgivare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vårdgivare)

Erfarenhet av WeMind Göteborg?

Anonym (Sökare) skrev 2014-02-12 18:52:34 följande:

Jag försökte kontakta psykiatrin i min stad, men fick meddelande tillbaka att dom endast tar emot via remiss.

Så när jag pratade med min läkare om detta, då bokade han en tid till samtal hos en psykolog, men denne gör ingen utredning utan hon vill sätta mig i gruppterapi med "andra med likartade problem"....

Jag behöver ingen gruppterapi, jag behöver få veta vad som är fel, eftersom inga mediciner hjälper och det har gått halva mitt liv nu =(

Vad vill du ha för typ av utredning? En utredning ska börja förutsättningslöst egentligen, så att man inte missar något, men olika ställen utreder olika saker. Vad tror du att det skulle landa i? En diagnos är egentligen bara en ett namn på olika typer av svårigheter och hjälper inte i sig, även om jag verkligen förstår att man vill förstå sin problematik!
    Låter underligt att han säger att han "misstänker diagnos". Medicinerar du bör han ha satt en diagnos. Tyvärr är det väldigt svårt att komma till psykiatrin i vissa regioner.
    Gruppterapi fungerar bra för många olika problem, varför tror du inte att det skulle fungera? 
  • Anonym (vårdgivare)

Det kan jag förstå, jag tänkte mest om det var personlighetsstörning eller neuropsykiatri du undrade över. Om du har kontakt med psykolog borde denna kunna remittera om läkaren inte vill.
    Sedan låter det konstigt att läkare anser att du förbättrats och inte du själv, det är ju ffa på det du uppger man gör bedömning om måendet...

• Anonym (vårdgivare)

Låter konstigt. Ang WeMind är min uppfattning att det är bra i Sthlm, har tyvärr inte koll på gbg. Lyckatill!

Svar på tråden Erfarenhet av WeMind Göteborg?