• kiki

Sälja lr behålla barnvagnen?

Är i valet i kvalet :/

Vi har för tillfället en CAM3 (Bugaboo), ett Bee+ (Bugaboo) och en Emmaljunga. Emmaljungan är enbart en dagisvagn. Bee't är en resevagn/bilvagn och används inte ute nu när det är vinter/kallt. Och CAM används när vi tex ska in till stan vilket händer kanske 1-2 gång i månaden. Vilket betyder att CAMen endast står och knappt blir använd vilket betyder att den även sjunker i värde ju längre sen bara står.

Ska jag sälja vagnen lr behålla den? Lillan åker som sagt fortfarande vagn och blir två i april. Vi har inga planer på att skaffa barn nu iallafall. Men har pratat lite om att försöka till hösten men mycket kan hända, men absolut inte innan.

Hur skulle ni gjort? Sålt lr behållt till ev nästa barn som KANSKE blir till nästa vår/sommar?

• Svar på tråden Sälja lr behålla barnvagnen?
  • Nyfikna72

Ska du ha fler barn så behåll, en vagn är säljbar när den är relativt ny. Väntar man lite så rasar andrahandsvärdet rejält.

• supersötasilversara

Vi har sålt efter varje barn trots att vi vetat att vi kommer att skaffa en till. Onödigt att värdet bara sjunker och sen är det ju inte säjert att man behöver ha just den vagnen när barn nr 2 eller 3 eller 4 kommer, det kan ju vara helt andra behov då.

• kiki

Först va jag inne på att spara tills nästa kommer. Men är ändå inte säker på att jag vill ha samma vagn till nr 2. Vill man inte ha allt nytt igen? Åååh, har kollat lite vad jag kan ta för den och mellan 6-7000 om jag säljer nu och dom tappar ju ändå fort i pris

Svar på tråden Sälja lr behålla barnvagnen?