• flena

Min psykologs reaktion

Jag hade lite svårt att läsa när texten innehöll så mycket "hen".

Jag förstår att du inte vill avslöja könet på din psykolog, men det blev lite rörigt. (Jag har inte annars problem med det ordet).

Men jag vet inte om psykologer har ett visst sätt de ska vara eller svara om det uppstår förälskelsekänslor. Men jag som inte kan något om det yrket tycker att det låter konstigt. Inte så professionellt.

Jag kan ju tänka mig att de inte ska lägga skuld på patienten om känslor finns där, men kanske inte uppmuntra heller.

Framförallt så tror jag inte att ett förhållande mellan er kan bli något bra. Du kan aldrig bli jämnställd i ett sådant förhållande. Eller är du bara ute efter sex?

Du kanske ska be om att få prata med någon annan om det har blivit för jobbigt. Kanske med en psykolog men den könstillhörigheten som du inte attraheras av. Så det blir mer neutralt att prata med henne.

• flena
    Miranda85 skrev 2014-02-12 20:51:28 följande:
    Det är en manlig.

Jag vet inte vad jag är ute efter. 
    Jag fnissade lite av det det här :) så mycket kämpande med ordet :) nog om det.

Jag pratade nyss med en vän om hur jobbigt det är med förälskelse känslor, när de samtidigt finns för så gel människa. Det kan kännas så otroligt riktigt och äkta, men ändå så fel. Tyvärr kan man ju logiskt veta att det är fel. Men man känner så ändå.

Han vet att han gör fel dessutom. Han skulle sätta stop, för då är det lättare för dig att tänka bort det. Han förstör ju något som är jätteviktigt för dig. Ditt förhållande, och ditt sociala liv du har just nu.

Kan du tänka klart nu, så byt psykolog. Lycka till.
Svar på tråden Min psykologs reaktion