• Nashico

Min psykologs reaktion

ciann skrev 2014-02-12 21:20:19 följande:
    Bryt med psykologen NU
    Och fortsätt med någon med annat kön
    Annars gör du dig mer och mer illa 
    Jag håller med. OM det nu är så att du om några månader inte kan sluta tänka på den förre psykologen får du ju ringa upp och kolla läget, men då kanske det också är dags att bryta med din nuvarande partner. 
  • Nashico
    Miranda85 skrev 2014-02-13 08:23:13 följande:

Tack för svar men anser du då att min psykolog ger mig respons?

Jag vet inte vad psykologen håller på med för att vara ärlig men det är ett helt oacceptabelt beteende. Förbluffande oprofessionellt. Jag har själv arbetat inom psykiatrin och det där får inte förekomma. Att två människor blir kära i opassande situationer händer varje dag men din psykolog borde inte ställt konkreta sexuella frågor! Helt paff av det. Psykologen borde ha avslutat behandlingen med dig och hänvisat dig till en kollega. Och om denne då hade känslor för dig tagit hand om de som en privatperson och inte som behandlare. 

Riktig knepig sits du sitter i :(

• Nashico
    Miranda85 skrev 2014-02-13 10:12:14 följande:

Tack för svar. Han kanske inte har känslor för mig och därför hänvisar han mig inte vidare. Han ska snart sluta så kommer ändå inte ses länge till och kommer att få en ny. Jag hoppas att mina känslor lämnar samtidigt som han gör det.
    Nej, det är möjligt att han inte har känslor för dig men DU har och det är en osund relation till sin psykolog oavsett vad han själv tycker. Sexfrågorna var way out of line! Obestämd Men han borde redan vid det mötet sagt till och hänvisat och hjälpt dig att hitta en ersättare. Och faktiskt, tro det eller ej, en kvinnlig så att du inte hamnade i samma sits igen (förutsatt att du inte är bi). 
  • Nashico

Jag ringde upp en manlig ganska nyexad psykolog precis. Han menade på att fenomenet är inget konstigt och inte heller att han frågade dig om du tänkte sexuellt på honom men det var opassande att han frågar HUR det skulle gå till. Han borde också ha förklarat väldigt grundligt att det är ett oerhört vanligt fenomen. Min vän menade på följande. Han är intresserad men kan inte göra något för att riskera sin legitimation. Han är helt pantad och inkompetent när det gäller relationer till sina patienter. Sista alternativet kunde vara att psykologen behöver egoboosten du ger honom och eftersom han vet att du snart är färdigbehandlad så gör han inget åt det men han borde ha erbjudit dig en kontakt till en psykologkollega med detsamma och om du inte velat ha den skulle han ha förklarat hur saker ligger till. 

Oavsett så är det inte snyggt gjort. Motiven spekulerar vi bara i och du får gärna berätta om saker klarnar upp. 

• Nashico
    Miranda85 skrev 2014-02-13 19:51:38 följande:
    Det är alltid så mycket enklare att säga än att göra. Jag anser faktiskt inte att han är inkompetent eller pantad. Han har aldrig varit inbjudande på något sätt men jag känner att han ger mig respons till exempelvis sättet han kollar på mej, hur han frågar saker. Det kanske är ren inbillning från min sida för att jag kanske hoppas på att det är så. Det är en subjektiv bedömning men jag har ändå känslan av att han har attraktion till mig och han borde inte bli dömd för att han känner en attraktion. Han är ju en människa oavsett vilket yrke han är eller hur proffsig han än tycks vara. Jag vet inte om jag hade klarat mig,  levt i vetskapen om att vi inte kommer ses mer, föreställa mig ett liv utan hans existens, veta att han inte finns där för att stötta mig. Spelar ingen roll. Jag vet att det inte blir vi och jag dör inombords.

Förlåt menade inte att uttrycka att han var pantad och inkompetent. Menade att det kunde vara en av de orsaker jag nämnde. 

Usch vilken sits du sitter i. Ditt hjärta låter så brustet

• Nashico
    Syster C skrev 2014-02-13 20:51:34 följande:
    Du dör inombords? Men du tänker inte bryta med din partner?

Det betyder inte att hon inte älskar sin partner. Men hon känner att det här är förbjuden kärlek som hon aldrig kommer få. Det är väl inte mer än så? 

I hemlighet saknar jag mitt ex så att det smärtar så fort jag tänker på honom men jag är ändå lycklig men min man (sedan 8 år). 

• Nashico
    Miranda85 skrev 2014-02-15 11:12:40 följande:

Du har rätt.
    Hur går det för dig?
Svar på tråden Min psykologs reaktion