Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

min vän är arg för aborten

Men jisses vilken omogen kompis du har. Inte 17 blir hon mer gravid för att du inte skulle gjort en abort. Eller hade hon betett sig så här även om du behållt barnet? Ok att det kanske är jobbigt för henne att du blev gravid men lite band får man väll ändå sätta på sig...

• Vanilla ice queen

Anonym(S): Det tror jag!!! Jag fick väldigt fint stöd av min bästa vän när jag gjorde abort trotts att hon kämpar för att bli gravid och har gjort länge och givetvis stöttar jag henne i hennes barnlängtan.

• Vanilla ice queen

Anonym(ac): Ja fast även om det är svårt och jobbigt så måste ju en normal vuxen människa kunna sära på sina känslor och inse när tankarna inte är rationella...

• Vanilla ice queen

Anonym(ac): Hahaha nää, verkligen inte samma sak... Att säga till en deprimerad att rycka upp sig skulle nog jämställas med att säga till en barnlös att slappna av. Men så vitt jag vet sitter inte barnlösheten i hjärnan och därför bör även barnlösa kunna sätta sina egna känslor åt sidan och bete sig rationellt mot folk.

• Vanilla ice queen

Anonym(S): Jag har läst sorghantering och lidande och en abort medför ju oftast också ett sorgearbete. Jag anser att TS vännina beter sig illa mot TS och jag förstår också att det troligtvis betor på hennes sorg att hon är barnlös. Jag tycker ändå att man kan försöka att tänka igenom vad man säger och hur man agerar. TS har gjort en abort vilket ofta också medför stor sorg. Att TS berättade om aborten kan jag också förstå, hur kul skulle det vara för den barnlösa om det istället kom fram senare och hon fick veta att hon inte fått veta för att hon är barnlös. Tror det känt som ett större svek (bara ett antagande) så resonerade jag.

• Vanilla ice queen

Anonym(S): Att klippa kontakten med en vän som sörjer är väll inte schyst?! Att skriva att TS fått henne att må dåligt är ju skuldbeläggning och inte ok alls tycker jag. Hon skulle kunna förklara att hon inte klarar av att stötta TS i detta pga din egen sorg.

• Vanilla ice queen

Anonym(S): Den vanliga sjuksköterskestudentliteraturen samt gått kurs när jag arbetat inom psykiatrin med just depressioner...

Svar på tråden min vän är arg för aborten