• Thelmasmamma

Bilbarnstol Axkid eller Beemoo?

Hej! :) Det börjar bli dags att köpa första riktiga bilbarnstolen till min 10 månader gamla dotter och det finns ju en hel del att välja mellan! :) Jag har fastnat för Axkid Kidzone och Beemoo Safe och undrar om någon har nån erfarenhet av någon av dessa? Eller har ni någon annan som ni kan rekommendera? Vill gärna ha en som man kan använda både bakåt och framåt och upp till 25 kg. Tack på förhand!

• Svar på tråden Bilbarnstol Axkid eller Beemoo?
  • Thelmasmamma

Okey, tack. Varför ska man inte en kombistol framåt? Axkid och Beemoo är alltså i princip samma fast olika märken?

• Thelmasmamma

Lillasysterfia, är det Kidzone eller minikid du har? Har också funderat på en zento, men tycker den verkar lite hård, är den det? Vilken rekommenderar du av dom, är det axkid?

• Thelmasmamma

Momomo, det låter ju bra eftersom vi har en golf 4 1,6 idag :) Visst kan man vicka den när den sitter monterad i bilen? Alltså sätta eller luta barnet.

Lillasysterfia, kan man vicka på Kidzone när barnet sitter i?

• Thelmasmamma

Momomo och lillasysterfia, tack för era svar! Tycker det här med bilbarnstol är så svårt! Man ska ju sätta det viktigaste man har i dom så jag vill vara säker på att den är bra. Och ingen av dom finns tyvärr att kika på i nån butik i närheten heller :/ Verkar vara många andra modeller som har vickfunktion när barnen sitter i, vet inte om det är så himla viktigt egentligen, men tror samtidigt att det kan vara skönt för barnen att få ändra läge ibland.

Ja, lillasysterfia, det är en av anledningarna till att den är intressant :)

Svar på tråden Bilbarnstol Axkid eller Beemoo?