Inlägg från: Anonym (hälsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hälsa)

Äter man LCHF förlorar man muskler!

Kroppen förlorar muskler om man äter LCHF och så blir man mindre smart. Varför äter ni LCHF ändå?

• Svar på tråden Äter man LCHF förlorar man muskler!
  • Anonym (hälsa)
    Fjärilslarv skrev 2014-02-15 11:21:57 följande:
    okej men vilken forskare är det som står bakom detta då, för det står inte i artikeln vad jag kan se. 
    Det får du leta upp själv. Frågan är snarare varför man vill äta en diet som gör att man förlorar muskler och intelligens...
  • Anonym (hälsa)
    BCH52 skrev 2014-02-15 12:32:17 följande:
    Det verkar vara en missuppfattning här hur det där experimentet genomfördes. Det var inte en LCHF-diet som testades mot en så fettfri diet som möjligt.

LCHF betyder, low carb, high fat, d.v.s lite kolhydrater och mycket fett.

Det som tvillingen Alexander testade var en NCHF-diet, no carb, high fat, och det är en helt annan sak. Det finns så vitt jag vet ingen LCHF-förespråkare som anser att vi helt ska utesluta kolhydrater.
    Haha, nope. Nice try!
  • Anonym (hälsa)
    BCH52 skrev 2014-02-15 12:42:48 följande:
    Har du läst artikeln?

Direkt citat ur artikel i Expressen

"Experimentet gick ut på att Alexander under en månad gick på en diet som helt uteslöt kolhydrater och Chris under samma period åt så lite fett som möjligt."
    Jag har läst mer än så. Du kanske ska läsa på om LCHF?
  • Anonym (hälsa)
    BCH52 skrev 2014-02-15 13:31:58 följande:
    Nu svarade jag på ditt påstående i trådstarten där du refererade till det som stod i Expressens artikel. Du påstod att den ene av deltagarna ätit LCHF, detta var dock inte sant.

Dina kunskaper och insikter i övrigt när det gäller nutrition har jag ingen insikt i och har därför svårt att bemöta.
    Du vill alltså påstå att man INTE kan skippa alla kolhydrater och äta LCHF?
  • Anonym (hälsa)
    Mandel skrev 2014-02-15 13:39:53 följande:
    Man får väl definiera ordet LOW som det passar en själv inom spannet för vad som räknas som max intag av carbs för att det ska hamna på LOW.. LCHF förespråkar inte NO mer än i korta perioder och då kallar man just den perioden för ex fakir. Efter en stund på det så går man över till vanlig LCHF.

Och HF betyder inte att man häller i sig smör/grädde.

Ta en vanlig tallrik och stoppa in maten i ett cirkeldiagram så kommer du att få en procentuell fördelning av varifrån energin i maten kommer - energiprocent.
    Äter du mycket kolhydrater till din middag så blir så klart energiprocenten hög ifrån just kolhydrater medans ifrån fett och protein blir den mindre.
    Om du sedan tar samma måltid och tar bort pastan/potatisen/riset så finns det knappt någon energi att hämta ifrån just kolhydrater - mer än de grönsaker du äter. Då får så klart fettet automatiskt en högre energiprocent av din måltid fast du inte lagt mer på tallriken i vikt än på den tallriken med pasta på.
    Tada!
    Så en månad är en lång period enligt dig och räknas inte till LCHF? Intressant... Han hällde inte i sig smör och grädde.
Svar på tråden Äter man LCHF förlorar man muskler!