• Anonym (hälsa)

Äter man LCHF förlorar man muskler!

Kroppen förlorar muskler om man äter LCHF och så blir man mindre smart. Varför äter ni LCHF ändå?

• Svar på tråden Äter man LCHF förlorar man muskler!
  • Fjärilslarv

Vad har du för veteskapliga källor? Äter inte LCHF själv, men om man kommer med sådanna påståenden som du gör ts så ska man ju ha vetenskapliga källor på det.

• Fjärilslarv
    Anonym (hälsa) skrev 2014-02-15 11:19:55 följande:
    Vetenskapligt kallas det nog inte men enäggstvillingar exprimenterade: www.expressen.se/halsa/tvillingexperimentet-v.../
    okej men vilken forskare är det som står bakom detta då, för det står inte i artikeln vad jag kan se. 
  • Anonym (hälsa)
    Fjärilslarv skrev 2014-02-15 11:21:57 följande:
    okej men vilken forskare är det som står bakom detta då, för det står inte i artikeln vad jag kan se. 
    Det får du leta upp själv. Frågan är snarare varför man vill äta en diet som gör att man förlorar muskler och intelligens...
  • BCH52

Det verkar vara en missuppfattning här hur det där experimentet genomfördes. Det var inte en LCHF-diet som testades mot en så fettfri diet som möjligt.

LCHF betyder, low carb, high fat, d.v.s lite kolhydrater och mycket fett.

Det som tvillingen Alexander testade var en NCHF-diet, no carb, high fat, och det är en helt annan sak. Det finns så vitt jag vet ingen LCHF-förespråkare som anser att vi helt ska utesluta kolhydrater.

• Anonym (hälsa)
    BCH52 skrev 2014-02-15 12:32:17 följande:
    Det verkar vara en missuppfattning här hur det där experimentet genomfördes. Det var inte en LCHF-diet som testades mot en så fettfri diet som möjligt.

LCHF betyder, low carb, high fat, d.v.s lite kolhydrater och mycket fett.

Det som tvillingen Alexander testade var en NCHF-diet, no carb, high fat, och det är en helt annan sak. Det finns så vitt jag vet ingen LCHF-förespråkare som anser att vi helt ska utesluta kolhydrater.
    Haha, nope. Nice try!
  • Anonym (X)

Hjärnan älskar kolhydrater (gärna lånsamma) och jag älskar min hjärna, så...

• BCH52
    Anonym (hälsa) skrev 2014-02-15 12:37:21 följande:
    Haha, nope. Nice try!
    Har du läst artikeln?

Direkt citat ur artikel i Expressen

"Experimentet gick ut på att Alexander under en månad gick på en diet som helt uteslöt kolhydrater och Chris under samma period åt så lite fett som möjligt."
  • Anonym (hälsa)
    BCH52 skrev 2014-02-15 12:42:48 följande:
    Har du läst artikeln?

Direkt citat ur artikel i Expressen

"Experimentet gick ut på att Alexander under en månad gick på en diet som helt uteslöt kolhydrater och Chris under samma period åt så lite fett som möjligt."
    Jag har läst mer än så. Du kanske ska läsa på om LCHF?
Svar på tråden Äter man LCHF förlorar man muskler!