• Anonym (A)

Jag orkar inte med er längre era själviska människor

Varje dag går jag och önskar att människan inte existerade, för det enda vi gjort är att förstöra vår fina planet och inom loppet av några hundra år kommer väl planeten vara öde och tom, död och totalt utrensad på liv.

Det finns ingen värre levande varelse än människan, som är totalt hänsynslös, självisk och ignorant. Även de som anses vara intelligenta. Ni är inte intelligenta, inte om ni fortsätter göra själviska val som bara gynnar er själva och förstör för andra. Men människorna ni förstör för är ju så långt borta så de existerar knappt för er. Ni struntar fullständigt i om miljön förstörs och om folk dör, ni måste ändå ha era smutsiga bananer och era förbannade kexchoklader.

• Svar på tråden Jag orkar inte med er längre era själviska människor
  • Haskel
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 18:18:02 följande:
    Glömde nämna att jag aldrig kommer skaffa barn.
    För miljöns skull???

Om du inte heller förökar dig, gör du ju, din del, för att få mänskligheten att dö ut. Ingen att rädda miljön för. Krasst sagt.

Självklart är barnlöshet okej. Funderar mest över ditt val.

• Anonym (Håller med)

Jag har inget att tillägga, vill bara säga att jag håller med dig till 100%, TS.

• Anonym (personligen)

Personligen är min tro att när jorden anser att vi har förstört nog så slår hon tillbaka genom en eller annan naturkatastrof (för naturen dock en nödvändighet för att överleva) som utrotar allt liv, åtminstone allt mänskligt liv. Det vi kan göra är att att förstöra så lite som möjligt så livet får fortgå så länge som möjligt utan katastrofer.

• Anonym (A)
    Haskel skrev 2014-02-15 19:00:19 följande:
    För miljöns skull???

Om du inte heller förökar dig, gör du ju, din del, för att få mänskligheten att dö ut. Ingen att rädda miljön för. Krasst sagt.

Självklart är barnlöshet okej. Funderar mest över ditt val.

Mjo, bland annat. Jorden är redan överbefolkad och jag hoppas nästan att mänskligheten dör ut... 
  • Anonym (A)
    Anonym (Håller med) skrev 2014-02-15 20:58:51 följande:
    Jag har inget att tillägga, vill bara säga att jag håller med dig till 100%, TS.
    Tack! Skönt att det finns fler.
  • Minniemousemommy
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 15:53:29 följande:

Varje dag går jag och önskar att människan inte existerade, för det enda vi gjort är att förstöra vår fina planet och inom loppet av några hundra år kommer väl planeten vara öde och tom, död och totalt utrensad på liv.

Det finns ingen värre levande varelse än människan, som är totalt hänsynslös, självisk och ignorant. Även de som anses vara intelligenta. Ni är inte intelligenta, inte om ni fortsätter göra själviska val som bara gynnar er själva och förstör för andra. Men människorna ni förstör för är ju så långt borta så de existerar knappt för er. Ni struntar fullständigt i om miljön förstörs och om folk dör, ni måste ändå ha era smutsiga bananer och era förbannade kexchoklader.

Och vad är du själv då? En växt?
  • Anonym (A)
    Minniemousemommy skrev 2014-02-15 22:00:53 följande:
    Och vad är du själv då? En växt?
    Jag räknar inte in mig själv i gruppen som förstör miljön och utnyttjar andra människor.
  • Minniemousemommy
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 22:10:06 följande:
    Jag räknar inte in mig själv i gruppen som förstör miljön och utnyttjar andra människor.
    Nej men du gick nyss på hela människoarten och jag antar att du inte är en växt eller grönsak så du är mycket väl skyldig till mycket du också.
  • Anonym (A)
    Minniemousemommy skrev 2014-02-15 22:16:50 följande:
    Nej men du gick nyss på hela människoarten och jag antar att du inte är en växt eller grönsak så du är mycket väl skyldig till mycket du också.
    Jag är långt ifrån perfekt, men jag gör så mycket jag kan. Nästan allt i mitt hem är nedbrytbart, förutom datorn och lite andra smågrejer.
    Jag duschar högst sju minuter i veckan och slösar inte på någonting, exempelvis har jag haft samma flaska diskmedel sedan jag var sexton år och det finns fortfarande kvar så det räcker ett år till.
  • Minniemousemommy
    Anonym (A) skrev 2014-02-15 22:23:27 följande:
    Jag är långt ifrån perfekt, men jag gör så mycket jag kan. Nästan allt i mitt hem är nedbrytbart, förutom datorn och lite andra smågrejer.
    Jag duschar högst sju minuter i veckan och slösar inte på någonting, exempelvis har jag haft samma flaska diskmedel sedan jag var sexton år och det finns fortfarande kvar så det räcker ett år till.
    Jag frågade inte hur duktig du är, men menar du att det bara finns en duktig människa i hela världen? Ingen som lever som du? Jag bryr mig inte ett skit hur andra lever faktiskt, så länge man lyder lagarna i det land man bor i så får man leva sitt liv som man vill. Det som irriterade mig var att du sa "Det finns ingen värre levande varelse än människan, som är totalt hänsynslös, självisk och ignorant." Alltså menar du att alla människor är så, även du själv. :)
Svar på tråden Jag orkar inte med er längre era själviska människor