Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Hur berätta för 7-åringen att vår katt inte längre ska vara kvar hos oss ?

Så ni hade tänkt göra er av med katten medans barnet är borta? Alltså inte ge ungen en chans att förbereda sig eller säga ajö. Yeapp, lägg undan en bra slant för att finansiera hans terapi som vuxen bara...

• Queenie70

"Nästa gång sonen kommer hem till oss kommer hans sune att vara borta"

Om det är att läsa inlägg som fan läser bibeln så ....

Låter ju i mina öron fortfarande inte som om TS avser låta barnet vara delaktigt el få en chans att bearbeta och säga ajö...

• Queenie70
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-16 11:59:12 följande:
    Men för helvete!!!!!!! Läs om och läs rätt..... Fan vad ledsen jag blir på folk.... Säger inte rubrikjäveln allt?

Rubriken kombinerat med innehållet kan faktiskt inte tolkas på annat sätt än att ni avser göra er av med katten undertiden som barnet är hos pappa och att ni vill ha hjälp med hur ni ska berätta det för pojken.
  • Queenie70
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-16 13:34:15 följande:
    Inlägget kan nog väljas att tolkas precis hur man väljer... Vi frågar alltså om råd hur vi på bästa sätt talar om för sonen att vi inte kan ha kvar vår katt. Självklart ska han få säga farväl!!!! Om d vill säga inte funkar m ny låda i sand nu... Men att åka m honom till vet eller landet gör vi utan sonen.

Det var ju bra att ni tänker låta barnet vara delaktig. Dock är det ju fortfarande svårt att förstå varför du då skrev att katten skulle vara borta när barnet kom hem från pappa. Kanske skrev du fel...
  • Queenie70
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-16 15:31:54 följande:
    Men snälla.... Ja, katten skulle vi om det blev så, ta bort när sonen är hos sin pappa, han skulle inte få hänga med. Han skulle istället få säga farväl innan. Vad är problemet? Allvarligt...

Nu efterhanskonstruerar du. Du sa tydligt hur ska vi förklara att katten är borta när han kommer hem från pappa. Varför skulle ni behöva förklara det om nu innan berättat och han hade fått ta farväl? Nåja, det viktigaste är ju att du nu verkar ha förstått att det är viktigt att låta barnet ta förväl och förbereda sig innan det sker. Gott.
  • Queenie70
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-16 15:57:10 följande:
    Otroligt... Jag skriver att jag vill ha råd hur man lägger fram att vår katt ska bort. Om du väljer att tolka på ditt vis så varsågod.

Jag läste innantill. Inga tolkningar :)
Svar på tråden Hur berätta för 7-åringen att vår katt inte längre ska vara kvar hos oss ?